بلو اوریجین تاریخ پرواز بعدی اش را اعلام کرد



تاریخ بعدی پرواز بلو اوریجین،اخبار علمی،خبرهای علمی
شرکت فضایی بلو اوریجین که به تازگی سفر فضایی سرنشین داری را انجام داده بود اکنون تاریخ پرواز بعدی خودش را با موشک نیوشپرد اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپیس، شرکت بلو اوریجین، متعلق به جف بزوس به تازگی اعلام کرد که در تاریخ ۲۵ آگوست سال جاری پرواز زیرمداری موشک نیوشپرد را انجام می‌دهد و برخلاف پرواز قبلی که بزوس و سه نفر دیگر را با خودش به فضا برده بود، این بار بدون سرنشین خواهد بود.

 

جزئیاتی از ماموریت NS-17 بلو اوریجین

این پرواز بدون خدمه قرار است در تاریخ ۲۵ آگوست ساعت ۹:۳۵ دقیقه به وقت محلی (۱۸:۰۵ به وقت تهران) از پایگاه پرتاب وست تگزاس متعلق به جف بزوس انجام می‌گیرد. این ماموریت از سایت اسپیس ایکس و سایت شرکت بلو اوریجین مستقیما پخش خواهد شد. پرواز فضایی جدید که هفته آینده انجام می‌گیرد، هفدهمین پرواز فضایی بلو اوریجین است و اولین پرواز پس از ماموریت سرنشین دار این شرکت است که در ۲۰ ژوئیه انجام شده بود، خواهد بود.

تاریخ بعدی پرواز بلو اوریجین،اخبار علمی،خبرهای علمی

 

بیستم ژوئیه، جف بزوس به همراه سه مسافر دیگر با موشک نیوشپرد این شرکت به فضا رفتند و پس از دقایقی ماندن در گرانش صفر به زمین برگشتند. این سفر فضایی با حضور جف بزوس، والی فانک ۸۲ ساله مسن‌ترین فضانورد، اولیور دیمن ۱۸ ساله جوان‌ترین فضانورد و مارک بزوس برادر جف بزوس انجام شد. این سفر ۱۰ دقیقه طول کشید و پس از این زمین موشک و سرنشینانش به زمین برگشتند. چتر نجات کپسول باز شد و کپسول با سرعتی ۱۶ متر بر ساعتی کاهش ارتفاع داد و در صحرای تگزاس فرود آمد.

 

ماموریت فضایی ۲۵ آگوست به نام NS-۱۷ نامگذاری شده و بدون سرنشین است، اما نیوشپرد خالی نیست و نمایندگان این شرکت اعلام کردند که این کپسول ۱۸ محموله تجاری که ۱۱ محموله مربوط به ناسا است، را حمل می‌کند. هزاران کارت پستال هم از طرف کودکان بنیاد خصوصی بلو اوریجین به نام Club for the Future ارسال شده هم داخل موشک خواهد بود. علاوه بر این در ماموریت NS-۱۷ کار هنری آمواکو بوآفو هم به فضا می‌رود.

 

گفتنی است که قسمت بیرونی کپسول به فناوری‌های جدید آزمایش نمایشی حسگر از مدار خارج کردن و فرود ناسا مجهز شده که این فناوری‌ها با هدف فرود دقیق‌تر فضاپیما‌ها روی ماه و اجرام دیگر کیهانی طراحی شده است.

 

تاریخ بعدی پرواز بلو اوریجین،اخبار علمی،خبرهای علمی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------