برخورد یک شی‌ء عجیب به سیاره مشتری



سیاره مشتری،اخبار علمی،خبرهای علمی
اخیرا دو ستاره‌شناس آماتور موفق به ثبت تصویری از لحظه برخورد یک شی‌ء مرموز به سیاره مشتری شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی میل، این هفته یک شی‌ء مرموز به مشتری برخورد کرد و باعث درخشش نوری شد که این لحظه توسط دو ستاره‌شناس و از فاصله  ۳۸۲.۷۶ میلیون مایل دورتر ثبت شده است.

 

"هارالد پالسکه"، ستاره شناس آلمانی یکی از آن دو فرد بود و هنگامی‌که در حال مشاهده سایه قمر آیوی مشتری بود، ناگهان متوجه این برخورد احتمالی شد.

 

او در گفت‌وگو با Space Weather گفت: درخشش لحظه‌ای نور من را شگفت‌زده کرد.

 

در صورت تایید، این هشتمین برخورد ثبت شده به این غول گازی خواهد بود. اولین مورد در سال ۱۹۹۴ شناسایی شد.

 

"پالسکه" افزود: پس از دیدن آن نور روشن که به مدت دو ثانیه قابل مشاهده بود، به تمامی فریم‌ها نگاه کردم تا منشأ این نور را دریابم.

 

ستاره‌شناس آماتور دیگری در برزیل نیز این رویداد را ثبت کرده است. "خوزه لوئیس پریرا" تجهیزات خود را در سائو کتانو دو سول در ایالت سائوپائولو در جنوب شرقی برزیل در ۱۲ سپتامبر مستقر کرد و سپس به مشاهده مشتری پرداخت.

 

"پریرا" در این باره به پایگاه خبری اسپیس گفت: در کمال تعجب در اولین ویدئو متوجه درخشندگی متفاوتی در این سیاره شدم، اما توجه زیادی به آن نکردم، زیرا فکر می‌کردم ممکن است مربوط به برخی پارامترها باشد و به طور معمول به تماشای خود ادامه دادم و به دلیل آنکه در کارم متوقف نشوم، اولین ویدئو را بررسی نکردم. صبح روز چهاردهم، نتیجه را بررسی کردم و سپس اطلاعات را برای "مارک دلکرو" از انجمن نجوم فرانسه ارسال کردم و او تایید کرد که این رویدادی که در فیلم قابل مشاهده  است، یک برخورد است و این رویداد روز دوشنبه در ساعت ۶:۳۹ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی رخ داده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------