ابداع تکنیکی جدید برای شکار سیاهچاله های فضایی



شکار سیاهچاله های فضایی،اخبار علمی،خبرهای علمی
دانشمندان استرالیایی موفق به ابداع روشی برای رصد آسان‌تر سیاهچاله‌های فضایی شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از 7news، دانشمندان استرالیایی روش جدیدی را برای یافتن سیاهچاله‌های قاتل پر جرم و اندازه گیری مقدار ماده‌ای که وارد آن‌ها می‌شود، ابداع کرده اند. این تکنیک جدید به اخترشناسان کمک می‌کند تا درک بهتری از چگونگی تکامل کهکشان‌ها در طی میلیارد‌ها سال داشته باشند.

 

اخترشناس جسیکا تورن در مورد این روش گفت: "فکر کردن به این روش که چقدر در‌ها را برای آینده باز کرده است، هیجان انگیز است. سیاهچاله‌هایی که ما به دنبال آن هستیم بین یک میلیون تا یک میلیارد برابر بزرگتر از خورشید هستند و معمولاً در مرکز بزرگترین کهکشان‌های جهان یافت می‌شوند. همانطور که آن‌ها ماده ها را از اطراف خود می‌مکند، به دلیل اصطکاک فوق العاده گرم و درخشان می‌شود".

 

ستاره شناسان مجبور بودند با استفاده از روش‌های پیچیده منحصر به فرد برای انواع مختلف تلسکوپ‌ها به دنبال سیاهچاله‌ها بگردند، اما این تکنیک جدید از داده‌های موجود جمع آوری شده از رصد‌های تلسکوپ استاندارد میلیون‌ها کهکشان برای یافتن سیاهچاله‌های فعال استفاده می‌کند. تورن در این باره گفت: "ما می‌توانیم این سیاهچاله‌های فعال را شناسایی و میزان نوری که از خود ساطع می‌کنند، رصد کنیم. با انجام هر دوی این‌ها به طور همزمان، می‌توانیم تصور بهتری از نحوه تأثیرگذاری سیاهچاله بر کهکشان میزبان خود داشته باشیم".

 

این تکنیک جدید از الگوریتمی به نام ProSpect استفاده می‌کند که گسیل‌های کهکشان‌ها و سیاهچاله‌ها را در طول موج‌های مختلف نور مدل‌سازی می‌کند که قبلاً بر روی تقریباً نیم میلیون کهکشان از بررسی میراث فراکهکشانی عمیق مرئی تلسکوپ انگلیسی-استرالیایی اعمال شده است.

 

ستاره شناس سابین بلستت، درباره این تکنیک گفت: دانشمندان اغلب تحقیق در مورد سیاهچاله‌های درخشان در کهکشان‌ها را نادیده می‌گرفتند، زیرا یافتن آن‌ها سخت بود، اما تکنیک جدید کار را بسیار آسان‌تر می‌کند، به این معنی  که  می‌توانیم به دنبال سیاهچاله‌های فعال در مکان‌های بسیار بیشتری نسبت به قبل بگردیم.

 

تصور می‌شود که سیاهچاله‌های پرجرم تأثیر زیادی بر چگونگی تکامل کهکشان‌ها دارند. یک سیاهچاله فعال در یک کهکشان می‌تواند به سرعت میزان تشکیل ستاره را کاهش دهد و از رشد بیشتر کهکشان جلوگیری کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------