باکتری ها قابلیت حرکت در فضا را دارند



حرکت باکتری ها در فضا،اخبار علمی،خبرهای علمی
حرکت باکتری‌ها در فضا توجه دانشمندان را به خود جلب کرده است. طبق تحقیقات دانشمندان، این باکتری‌ها در ارتفاعات متفاوت فضا در حرکت هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از الیوم‌السابع، یک مطالعه نشان می‌دهد که باکتری‌ها پس از انتشار در فضا، توسط باد‌ها از زمین به مکان‌های دور نقل مکان کرده‌اند. همچنین کارشناسان دانشگاه ادینبورگ مشاهدات خود را پس از ایجاد مدلی برای تأثیر سرعت باد روی باکتری‌های زمین اعلام کردند.

 

طبق گزارش روزنامه دیلی میل، دانشمندان دریافتند که فلور میکروبی می‌تواند، بیش از ۷۵ مایل بالای زمین در باد‌های عمودی با سرعت بالا حرکت کند. همچنین براساس کشفیات قبلی در ارتفاع ۴۷ مایلی از زمین باکتری‌هایی کشف شده بودند. باکتری‌ها می‌توانند توسط گرد و غبار‌های فضایی جمع‌آوری و به سمت اعماق فضا حرکت کنند.

 

محقق ارشد Arjun Pereira گفت: "این باکتری‌ها با فرود میکروارگانیسم‌ها از زمین، حیات را به سیارات دیگر منتقل می‌کنند." طبق نظریه پانسپرمیا، حیات از سیاره دیگری به زمین رسیده است. در ادامه محققان دیگری گفتند که پتانسیلی برای این ذرات بزرگتر از اتمسفر فوقانی تا ترموسفر وجود دارد. همچنین، این ذرات بزرگ و سنگین می‌توانند با انتقال باد در ارتفاعات فضایی حرکت کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------