بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان در حال ساخت است



بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان،اخبار علمی،خبرهای علمی
دانشمندان با اتصال ۶۴ آنتن به یکدیگر برای دیدن جهان رادیویی در مقیاس بزرگ آماده می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  digitaltrends، پروژه آتی به نام "رصدخانه آرایه کیلومتر مربعی" (SKAO) قرار است به بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان تبدیل شود و آنتن‌هایی از آفریقای جنوبی تا استرالیا نصب شود. در نهایت در نظر گرفته شده است که این رصدخانه هزاران آنتن داشته باشد، با مساحت کل دریافتی بیش از یک کیلومتر مربع، که این مقدار به آن اجازه می‌دهد آنقدر دورتر نگاه کند که بتواند تمام راه‌های بازگشت به مراحل اولیه کیهان را ببیند.

 

SKA در حال حاضر در دست ساخت است، اما قبل از اینکه بتوان از آن برای علم استفاده کرد، باید به صورت اصولی طراحی شود. به طور معمول، همه تلسکوپ‌ها با هم به عنوان بخشی از یک آرایه کار می‌کنند. اما اخیراً ستاره شناسان مقر SKAO در Jodrell Bank در انگلیس از داده‌های این ۶۴ آنتن به روشی متفاوت استفاده کردند و از آن‌ها به صورت جداگانه برای مشاهده نقاط مختلف آسمان استفاده کردند تا تصویری در مقیاس بزرگ ایجاد کنند.

 

بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان،اخبار علمی،خبرهای علمی

محققان از ۶۴ آنتن برای ایجاد نقشه‌های رادیویی از آسمان استفاده کردند. این موضوع نشان می‌دهد که این آرایه قادر است داده‌های بسیاری از آنتن‌های منفرد را برای نگاه کردن به جهان در مقیاس بزرگ گرد هم بیاورد. استیون کانینگتون، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه منچستر، در بیانیه‌ای گفت: "این تشخیص تنها با مقدار کمی از داده‌های آزمایشی انجام شد.

 

این محقق افزود: "سال‌های زیادی برای پیش بینی توانایی آینده SKAO کار کرده ام. این تنها شروع چیزی است که امیدواریم نمایش مستمری از نتایج باشد که درک ما را از کیهان ارتقا می‌دهد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------