هابل تصویری از هزاران ستاره را عکس برداری کرد



ستاره،اخبار علمی،خبرهای علمی
تصویر گرفته شده هابل با دوربین میدان وسیع هابل ۳ و دوربین پیشرفته نقشه برداری این تلسکوپ گرفته شده است،

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از digitaltrends، تصویر این هفته از تلسکوپ فضایی هابل، میدان خیره کننده‌ای از ستاره‌ها به نام خوشه کروی را نشان می‌دهد. این منظره که با دوربین میدان وسیع هابل ۳ و دوربین پیشرفته نقشه برداری این تلسکوپ گرفته شده است، اعماق زیبای خوشه کروی NGC ۶۵۶۹، واقع در صورت فلکی قوس را به تصویر می‌کشد.

 

دانشمندان هابل توضیح می‌دهند: "خوشه‌های کروی، خوشه‌های پایدار و محکمی هستند که حاوی ده‌ها هزار تا میلیون‌ها ستاره هستند. خوشه‌های کروی در اکثر کهکشان‌ها یافت می‌شوند و در کهکشان راه شیری نیز تعداد زیادی از آن‌ها وجود دارد. خوشه‌های کروی در کهکشان ما، مانند خوشه‌های دیگر کهکشان‌های مارپیچی، بیشتر در لبه‌های بیرونی کهکشان در منطقه‌ای به نام هاله کهکشانی یافت می‌شوند. این خوشه‌ها بزرگتر و قدیمی‌تر از خوشه‌هایی هستند که در جا‌های دیگر یافت می‌شوند."

 

باید توجه کرد که خوشه‌های کروی در مناطق دیگر از جمله خوشه‌های نزدیک به مرکز کهکشان نیز وجود دارند. دیدن این خوشه ها در مرکز کهکشان راه شیری دشوار است، زیرا گرد و غبار زیادی در آنجا وجود دارد که مانع مشاهدات می‌شود. برای رفع این مشکل، دانشمندان هابل داده جمع‌آوری‌شده توسط تلسکوپ را با داده‌های آرشیو نجومی ترکیب کردند تا بتوانند هم سن و هم ساختار این خوشه‌های کروی را بهتر درک کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------