بیماری قلبی منشا ژنتیکی دارد



 

 

 

بیماری قلبی

 

 

تحقیق روی صدهزار نفر نشان داد جهش های ژنتیکی یک چهارم تا یک سوم ناهنجاری های ژنتیکی موثر درافزایش کلسترول و چربی خون را که بزرگ ترین عامل بیماری های قلبی است، تشکیل می دهد.

تحقیقات گسترده ژنتیکی  که قرار است نتایج آن امروز پنج شنبه در مجله انگلیسی نیچر منتشر شود، منشاء ژنتیکی افزایش میزان کلسترول و چربی خون را نشان داد.

 تحقیق روی صدهزار نفر نشان داد جهش های ژنتیکی یک چهارم تا یک سوم ناهنجاری های ژنتیکی موثر در افزایش کلسترول و چربی خون را که بزرگ ترین عامل بیماری های قلبی است، تشکیل می دهد.

تنوعات ژنتیکی بررسی شده در این تحقیق که 59 مورد از آنها تاکنون ناشناخته بودند، کلیدهای جدیدی را برای تولید دارو جهت مقابله با بیماری های کرونری از جمله آن‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژین سینه و آنفارکتوس به دست داده است.

دو تن از متخصصان آمریکایی شرکت کننده در تحقیق خاطر نشان کردند بیشتر تنوعات ژنتیکی کشف شده در این تحقیق که از مطالعه روی نمونه های وسیعی از نژادهای اروپایی به دست آمده است، به نظر می آید روی سطح چربی خون نژادهای آسیایی و سیاه پوستان آمریکایی نیز موثر است.

محققان همچنین به تحلیل های تکمیلی در خصوص تاثیر مشابه این جهش های ژنتیکی روی جمعیت های مختلف اقدام کرده اند..../تحلیل:عصر ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------