آموزش زبان آلمانی سطح b1 با ملل



آموزش زبان آلمانی در سطح b1

 

افرادی که قصد تحصیل و یا کار کردن در کشورهای آلمانی زبان را دارند لازم است این زبان را آموزش ببینند. اما زبان آلمانی سطح‌های مختلفی دارد که در هر کدام از این سطح‌ها نکات مهم و متفاوتی به زبان آموزان آموزش داده می‌شود.

 

آموزش زبان آلمانی سطح B1 یکی از مهم‌ترین مراحل در یادگیری زبان آلمانی است. در این سطح شما می توانید به راحتی متون سطح متوسط را خوانده و درک کنید و همچنین می توانید از پس مکالمه های روزمره خود برآیید.

 

سطح b1 زبان آلمانی چیست؟

این مدرک در سطح سوم جدول GER برای سطوح زبان قرار دارد که در اروپا استفاده می‌شود. این مدرک نشان دهنده توانایی کاربرد مستقل زبان آلمانی است و با اخذ آن، فرد می‌تواند در جامعه آلمانی زبان نیازهای خود را برطرف کند. همچنین در سفرهای کاری و تحصیلی، فرد با این مدرک می‌تواند در مکالمات ساده و استفاده از واژگان ساده شرکت کند.

 

این گواهی قابل مقایسه با مدرک زبان انگلیسی آیلتس است؛ اما هیچگونه شباهتی با مدرک آیلتس ندارد. به عنوان مثال، مدرک b1 آلمان معادل مدرک زبان انگلیسی آیلتس 4 تا 5 است. با توجه به این مقایسه، فراگیری زبان آلمانی با گرفتن این گواهی نسبتاً آسان است و با یک یا دو ترم آموزش، مهارت لازم زبانی را می توان به دست آورد. برای فراگیرانی که دارای مهارت زبان انگلیسی هستند، فراگیری زبان آلمانی راحت تر خواهد بود؛ زیرا ریشه زبان آلمانی و انگلیسی یکسان است و برخی از کلمات در هر دو زبان وجود دارند.

 

آشنایی با سطح b1 زبان آلمانی

 

برای اخذ مدرک زبان b1 آلمان، متقاضیان باید در حدود 350 تا 650 واحد درسی 45 دقیقه‌ای را بگذرانند. مدت زمان گرفتن این مدرک در حدود دو ترم آموزشی است و پیش نیاز دوره زبان آلمانی b1، دارا بودن مدرک زبان آلمانی A2 خواهد بود. برای دریافت این مدرک از طریق شرکت در کلاس زبان آلمانی، به صورت فشرده به حدود یک سال زمان نیاز دارید. همچنین، متقاضیانی که در کشور آلمان اقامت دارند، برای اخذ مدرک b1 به حدود 3 ماه تا 6 ماه زمان نیاز دارند. 

 

آموزش زبان آلمانی سطح b1

سطح B1 در زبان آلمانی به معنای سطح متوسط است و در این سطح، توجه بیشتری به تلفظ صحیح کلمات و جملات، افزایش واژگان، گسترش دامنه دستور زبان و بهبود مکالمه و مهارت‌های شنیداری و خواندنی می‌شود. در ادامه، برخی از مواردی که در سطح B1 آموزش داده می‌شود را توضیح می‌دهیم:

واژگان: در این سطح، باید علاوه بر واژگان پایه، حدود 1500 تا 2000 واژه جدید را یاد بگیرید. این واژگان شامل اصطلاحات روزمره، افعال، صفات، قیدها و اسامی است.

 

دستور زبان: در این سطح، باید قواعد دستور زبان را بهبود دهید و قواعد پیچیده‌تر را فرا بگیرید. مثلاً قواعد فعل‌های ماضی ساده و ماضی استمراری، فعل‌های شرطی، فعل‌های مجهول، سوالی و جملات نمایشی را بیاموزید.

 

مهارت‌های شنیداری: در این سطح، باید بتوانید متن‌های کوتاه و متوسط را بفهمید و جزئیات مهم را استخراج کنید. باید بتوانید با فهمیدن مکالمات روزمره و مقالات کوتاه، زبان آلمانی را در برنامه هایتان بگنجانید.

 

مهارت‌های خواندنی: در این سطح، باید بتوانید متن‌های مشخص و پیچیده‌تر را بخوانید و اطلاعات مهم را استخراج کنید. باید بتوانید متن‌های آموزشی و اطلاعاتی را درک کنید و متوجه شوید که چگونه متن‌ها ساخته شده‌اند و نقش هر بخش چیست.

 

مهارت‌های مکالمه: در این سطح، باید بتوانید برای بیان نظرات، احساسات و داستان‌ها از واژگان و جملات پیچیده‌تر استفاده کنید. همچنین باید بتوانید دیدگاه خود را در مورد موضوعات مختلف ارائه داده و توجیه کنید. به طور کلی باید بتوانید در مکالمات روزمره و موضوعات کاربردی بهبود یافته و به راحتی صحبت کنید.

 

مهارت‌های نوشتاری: در این سطح، باید بتوانید متن‌های کوتاه و متوسط را بنویسید و ایده‌ها و نظرات خود را به طور روان و قابل فهم بیان کنید.

 

اهمیت مدرک b1 برای تحصیل در آلمان

جهت تحصیل در دانشگاه‌های آلمان، متقاضیان ایرانی باید مدرک b1 زبان آلمانی داشته باشند. در صورت عدم داشتن این مدرک، می‌توان با اخذ ویزای دوره زبان در کالج‌های آلمان، مهارت لازم زبان آلمانی سطح b1 را کسب کرد. سپس با اخذ مدرک زبان b1 آلمان، می‌توان به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور پرداخت.

 

البته برخی از دانشگاه‌های آلمانی برای صدور پذیرش تحصیلی، مدرک b2 زبان آلمانی را درخواست می‌کنند. در حال حاضر، کشور آلمان ویزای دوره زبان در کالج‌های این کشور را برای متقاضیان ایرانی صادر نمی‌کند، اما با اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های آلمان و ورود به این کشور، می‌توان در دوره‌های آمادگی زبان آلمانی شرکت کرد. لذا متقاضیان تحصیل در آلمان باید این نکات را در نظر داشته باشند.

 

مدرک لازم برای تحصیل در کشور آلمان

 

مزایای اخذ مدرک b1 زبان آلمانی

از مزایایی که گرفتن این مدرک دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مکالمه روان در رابطه با موضوعات روزمره (مدرسه، دانشگاه، محل کار و اوقات فراغت) 

ارتباط با جامعه آلمانی زبان و بیان نیازهای خود در این کشور

معرفی کامل خود به زبان آلمانی

متوجه شدن مفهوم کلمات ابتدایی در مورد موضوعات عمومی

توانایی درک مکالمات ساده روزمره 

گفت و گو با مردم در خیابان‌ها و مراکز عمومی 

امکان کار و تحصیل در کشورهای آلمانی زبان مانند آلمان، اتریش و سوئیس به تحصیل بپردازد

 

مدت زمان اخذ مدرک b1 زبان آلمانی

برای تکمیل رزومه ویزای کاری یا تحصیلی در آلمان، بسیاری از متقاضیان به مدرک زبان آلمانی B1 نیاز دارند. این مدرک برای افرادی که با اهداف مختلف قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند، ضروری می باشد.

 

با یادگیری زبان در سطح B1، متقاضیان می‌توانند به راحتی در جامعه کشور آلمان زندگی کرده و با مردم این کشور ارتباط برقرار کنند. البته برای افراد در خارج از کشور آلمان، مدت زمان گرفتن مدرک زبان آلمانی در سطح B1 حدود یکسال به صورت فشرده است.

 

دریافت مدرک زبان آلمانی A2 به عنوان پیش نیاز قبل از شرکت در دوره‌های B1 بسیار ضروری است و به همین دلیل متقاضیان باید تلاش خود را برای رسیدن به سطح مورد نیاز در بازه زمانی یکساله و حتی کمتر، به کار بگیرند. 

 

در این راستا، پیدا کردن دوره آموزشی مناسب، انگیزه کافی و پشتکار بسیار مهم است. برای رسیدن به سطح B1، تخمین زده می‌شود که نیاز به مطالعه و آموزش به مدت 750 ساعت و گذراندن حدود 650 واحد درسی 45 دقیقه‌ای وجود دارد.

 

البته برای افرادی که در داخل کشور آلمان اقامت دارند، حدود 6 ماه تا تسلط کافی به سطح زبان B1 لازم است. همچنین، داشتن مدرک زبان B1 برای افرادی که قصد مهاجرت و زندگی در آلمان را دارند، امتیاز محسوب می‌شود. در کل، برای رسیدن به سطح مورد نیاز برای قبولی در دوره های B1، تلاش و پشتکار بسیار مهم است. نمونه این مدرک را می توانید مشاهده کنید:

 

بخش‌های مختلف آزمون مدرک b1

 

بخش‌های آزمون مدرک b1 زبان آلمانی

حالا که با مدرک b1 زبان آلمانی آشنا شدید؛ شاید بهتر باشد که با مراحل مختلف این آزمون و آنچه که نیاز است مطالعه کنید تا بتوانید در آزمون آن شرکت کنید آشنا شوید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که این آزمون دارای ۴ سطح است و شرکت کنندگان می‌توانند در هر چهار سطح آزمون شرکت کرده و در چهار روز مختلف در امتحان مربوط به آنها شرکت کنند. به طور کلی آزمون سطح b1 زبان آلمانی دارای بخش‌های زیر است:

 

1. بخش LESEN

بخش خواندن و درک مطلب خود شامل پنج بخش بوده که برای پاسخگویی به آن حدود 65 دقیقه زمان نیاز است. لازم به ذکر است که بگوییم نیازی نیست تمامی لغات و عبارات این بخش را بلد باشید اما درک کلی مطلب بسیار مهم است. البته برخی لغات و عبارات پرتکرار در این بخش وجود دارد که با تمرین قبل از آزمون می‌توان آن‌ها را یاد گرفت. در بخش اول، متقاضیان باید به سوالات متن پاسخ دهند. در بخش سوم، متقاضیان باید برخی از متن‌ها را با تعدادی از تبلیغات تطابق دهند. بخش چهارم شامل سوالات بله یا خیر است که آسان‌ترین بخش آزمون محسوب می‌شود. در بخش پنجم، سوال و جواب بدون ترتیب و نظم خاصی وجود دارد.

 

2. بخش HOREN

یکی از بخش‌های سخت آزمون B1 زبان آلمانی، بخش شنیداری است که با استفاده از هدفون و نوار برگزار می‌شود. این بخش شامل چهار قسمت مختلف است که مدت زمان پاسخگویی به آن حدود 40 دقیقه خواهد بود. در این بخش، 10 سوال به صورت گزینه درست و نادرست وجود دارد. در بخش سوم، متقاضی باید بر اساس مکالمه دو نفر، پاسخ درست را انتخاب کند. در بخش چهارم، مکالمه بین یک مجری و دو نفر دیگر صورت می‌گیرد و متقاضی باید تشخیص دهد که این متن‌ها و مکالمه‌ها را چه کسی گفته است. به دلیل سختی این بخش، آمادگی کافی و تمرین قبلی بسیار مهم است.

 

3. بخش SCHREIBEN

این بخش از نوشتار شامل 3 قسمت بوده که به نوشتن 2 نامه و یک کامنت اختصاص دارد. زمان پاسخگویی به این بخش تقریبا 60 دقیقه است. در قسمت اول، متقاضی باید یک نامه به یک دوست در مورد یک موضوع خاص بنویسد. در قسمت دوم، متقاضی باید نظر شخصی خود را در مورد موضوع مورد نظر بنویسد. در قسمت سوم، متقاضی باید یک نامه کوتاه و رسمی به یک نهاد یا سازمان اداری بنویسد. برای کسب مهارت در این بخش، متقاضیان باید قبل از آزمون به نکات نگارشی و قواعد زبان آلمانی و درست نوشتن توجه کنند و تمرین کافی داشته باشند.

 

4. بخش SPRECHEN

بخش گفتاری آزمون زبان B1 آلمان، دارای 3 قسمت بوده و مدت زمان پاسخگویی به این بخش حدود 15 دقیقه است. در قسمت اول، متقاضی باید در مورد یک برنامه طرح و نظر خود را ارائه دهد و در واقع برنامه ریزی کند. در قسمت دوم، متقاضی باید در مورد یک موضوع صحبت کند و از بین دو موضوع یکی را به دلخواه انتخاب کرده و در مورد آن بنویسد. در قسمت سوم، متقاضی باید در مورد یک موضوع از پارتنر خود نظر بگیرد.

 

نمونه مدرک b1

 

برای دستیابی به سطح b1 زبان آلمانی چه کارهایی را باید انجام داد؟

برای دستیابی به سطح B1 زبان آلمانی، چندین روش و راهکار وجود دارد که می‌توانید از آنها بهره ببرید. بهتر است از یک رویکرد گسترده و متنوع برای آموزش زبان آلمانی استفاده کنید:

1. دوره‌های آموزش مستقیم

شما می‌توانید به یک مدرسه زبان محلی بروید که دوره‌های مستقیم آموزش زبان برگزار می‌کند. این دوره‌ها معمولاً با تمرکز بر مهارت‌های گفتاری، شنیداری، خواندن و نوشتن همراه هستند. اغلب این دوره‌ها شامل کلاس‌های گروهی و یا خصوصی است.

 

2. استفاده از منابع آموزشی

استفاده از منابع مختلفی مانند کتاب‌ها، ویدیوها، نرم‌افزارهای آموزش زبان و منابع آموزشی آنلاین می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های زبانی خود را بهبود بخشید. 

 

3. گفتگو و تمرین با افراد ماهر در زبان

به دنبال فرصت‌هایی برای گفتگو با افرادی که زبان آلمانی را به طور ماهرانه صحبت می‌کنند بگردید. این می‌تواند شامل شرکت در گروه‌های زبانی محلی یا استفاده از خدمات تبادل زبان باشد.

 

4. شرکت در کلاس‌های گفت‌و‌گو

شرکت در کلاس‌های گفتگو با معلمان زبان آلمانی و همچنین دیگر زبان ‌آموزان برای تقویت مهارت گفتاری خود می‌تواند بسیار مفید باشد.

 

5. مطالعه متون و مقالات به زبان آلمانی

مطالعه متون و مقالات به زبان آلمانی می‌تواند به شما کمک کند تا با ساختار زبان و کلمات جدید آشنا شوید و دایره واژگان خود را گسترش دهید.

 

6. تمرین مداوم

تمرین مداوم و پیوسته مهارت‌های زبانی می‌تواند بهبود چشمگیری در دستیابی به سطح B1 زبان آلمانی داشته باشد. به یاد داشته باشید که تمرین با تمرکز بر تکنیک‌های صحیح از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

آموزش سطح b1 زبان آلمانی در آموزشگاه ملل

افراد متقاضی که قصد یادگیری سطح B1 زبان آلمانی را دارند لازم است تا برای شرکت در کلاس‌های آموزشی مربوط به این سطح، یک آموزشگاه معتبر را در نظر بگیرند. در همین راستا آموزشگاه زبان ملل می‌تواند به تمام علاقمندان به یادگیری زبان آلمانی کمک کند تا به بهترین شکل ممکن سطوح مختلف زبان آلمانی و سطح b1 را آموزش ببینند. جهت شرکت در کلاس های آموزش زبان آلمانی کافی سات روی لینک زیر کلیک کنید:

 

https://melalinstitute.com/home/service/10012/آموزش-زبان-آلمانی-ویژه-بزرگسالان

 

آموزشگاه زبان ملل همواره در تلاش است که بتواند با برگزاری کلاس‌های خصوصی و گروهی به بهترین شکل ممکن به زبان آموزان کمک کند تا زبان مورد نظر خود را آموزش ببینند. حتی اگر در آموزش زبان آلمانی مبتدی باشید باز هم آموزشگاه زبان ملل پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود زیرا کلاس‌ها در سطوح مختلف نوجوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود.

 

سخن پایانی

در این مقاله درباره سطح b1 زبان آلمانی صحبت کردیم. آموزش زبان آلمانی B1 نیازمند تلاش و پشتکار است. با تمرین و مطالعه منظم، شما می‌توانید به این سطح از زبان آلمانی دست یابید. این سطح، در کسب شغل و ارتباط با افراد آلمانی و کشورهای آلمانی‌ زبان، بسیار مفید است. بنابراین، هر چه سریع‌تر به دنبال یادگیری زبان آلمانی سطح B1 باشید و از تمامی منابع موجود برای یادگیری استفاده کنید.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024