آب الکترولیز شده جایگزین مواد شیمیایی برای ضدعفونی سبزیجات



اخبار,اخبار علمی,آب الکترولیز

تولیدکنندگان سبزیجات به زودی خواهند توانست با استفاده از آب الکترولیز شده، گزینه سالم تر و ارزان تری را جایگزین مواد شیمیایی نابودکننده باکتری و قارچ کنند.

آب الکترولیز شده در حال حاضر نیز در بیمارستان ها و کلینیک ها برای کشتن میکروب و باکتری به کار می رود و اکنون دانشمندان استرالیایی از مزایای استفاده آن در سبزی کاری خبر می دهند.

دستگاه آب الکترولیز شده، آب را از جریان برق عبور می دهد.

پرفسور راجر استنلی، مدیر مرکز نو آوری غذایی در انستیتوی کشاورزی تاسمانی در جنوب استرالیا می گوید برای این کار کافی است آب شور یا هیدروکلراید سدیم را در دستگاه تولید آب الکترولیز قرار دهید. حاصل آن، ماده ای است که به راحتی میکروب و باکتری را می کشد.

دانشمندان استرالیایی می گویند آب الکترولیز شده که همواره در بیمارستان ها برای کشتن میکروب به کار می رود، به زودی می تواند در مزارع جایگزین مواد شیمیایی شود.

کارین کادورت از مدیران انجمن کشاورزان و دامداران در استرالیا، درباره کارکرد این آب ضدعفونی کننده می گوید، موارد استفاده آن در مزارع، از کنترل بیماری های گیاهی، تمیز کردن تجهیزات و مصارف امنیت بیولوژیکی است، تا شستن سبزیجات و میوه ها و تازه نگاه داشتن آنها پس از برداشت محصول.

دانشمندان امیدوارند آب الکترولیز شده بتواند جایگزین مواد شیمیایی شود که سبزی‌کاران در مزارع‌ خود به کار می برند. برخی کشاورزان می گویند استفاده از آب الکترولیز شده در مقابله با بعضی آفت ها با موفقیت همراه بوده است.

پرفسور استنلی می گوید آب الکترولیز شده می تواند میزان مصرف مواد شیمیایی قارچ کش را با جلوگیری از عفونت اولیه کاهش دهد.

آب الکترولیز شده مانند یک ماده بهداشتی کشنده میکروب عمل می کند و مانع از نفوذ باکتری های قارچ زا در سبزیجات می شود.

بسیاری از کشاورزان استرالیا به استفاده از آب الکترولیز شده علاقه نشان داده اند و آزمایش آن در مزارع تاسمانی به زودی آغاز خواهد شد.

اخبار علمی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------