مهمترين دليل مصرف غير منطقي دارو در دسترس بودن آن است



 

 

مهمترين دليل مصرف غير منطقي دارو در دسترس بودن آن است

 

تهران - مسوول آموزش هاي مردمي كميته كشوري تجويز مصرف منطقي دارو، گفت: در دسترس بودن دارو، مهمترين دليل مصرف غيرمنطقي دارو است چراكه باعث مصرف خود سرانه دارو و بروز بيماري هايي همچون مقاومت به دارو مي شود، بنابراين داروها را در خانه انبار نكنيد.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا از پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت،'نوشين محمد حسيني' افزود: دارو هايي كه در خانه نگهداري مي شود ، ممكن است در شرايط نگهداري بد، مسموم شده و باعث بروز بيماري هاي خطرناكي شود.

اين مقام مسوول در وزارت بهداشت ادامه داد: بسياري از خانواده ها در داروخانه هاي شخصي خود، داروهاي زيادي را انبار مي كنند و وزارت بهداشت با كمك شهرداري تهران سعي دارد تا در هفته سلامت با ايجاد آموزش هاي مردمي، داروها را جمع آوري و توصيه هايي را درخصوص رعايت بيشتر مسايل بهداشتي به آنها ارايه دهيم.

محمد حسيني به تشكيل كميته‌هاي دارو درمان از سال 84 در بيمارستان‌هاي كشور اشاره كرد و گفت: مصرف منطقي داروها به خصوص داروهاي آنتي باكتريال، بايد در راس تمام امور سلامتي در هفته سلامت قرار گيرد، چرا كه استفاده صحيح از اشكال دارويي در دوره زندگي افراد به خصوص در دوران بيماري بسيار مهم است.

مسوول آموزش هاي مردمي كميته كشوري تجويز مصرف منطقي دارو ادامه داد: حدود 288 ميليون نسخه پزشكان در دانشگاههاي علوم پزشكي سراسر كشور مورد بررسي قرار گرفته است. از اين تعداد 60 هزار نسخه بازخورد براي مطلع شدن از وضعيت نسخه پزشكان به آنها اطلاع داده مي شود و تذكرات لازم به آنها ابلاغ مي شود تا درصورت تجويزهاي غلط و نادرست از اشتباهات خود باخبر شوند..... / تحلیل : ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------