افزایش آلزایمر در افراد دارای کلسترول بالا



 

 

محققان ژاپنی به تازگی دریافتند افراد با کلسترول بالا بیشتر در معرض خطر ابتلا به آلزایمر قرار دارند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از یونایندپرس، گروهی از محققان ژاپنی به سرپرستی دکتر کنسوکی ساساکی از دانشگاه کیوشو در فوکوئوکا ، این تحقیقات را با بررسی وضعیت دو هزار و پانصد و هشتاد و هفت فرد سالم بین سنین چهل تا هفتاد و نه سال آغاز کردند که هیچ نشانه ای از بیماری آلزایمر در آنها وجود نداشت.

پس از گذشت ده تا پانزده سال، این محققان ژاپنی وضعیت یکصد و چهل و هفت نفر از این افراد را که فوت کرده بودند ، بررسی کردند و دریافتند پنجاه نفر آنها پیش از مرگ به بیماری زوال عقل مبتلا شده بودند.

دکتر ساساکی می گوید در کالبد شکافی و بررسی وضعیت این پنجاه نفر، علائم بیماری آلزایمر از جمله وجود پلاک هایی در مغز آنها مشخص شد.

نتایج این تحقیقات که در نشریه عصب شناسی منتشر شده است ، نشان داد مجموعا هشتاد و شش درصد افراد با کلسترول بالا ، دارای علائم بیماری آلزایمر بودند و درصد ابتلا به این بیماری در افراد با کلسترول بالا نسبت به افراد با کلسترول پایین ، بالاتر بوده است.

دکتر ساساکی می گوید نتایج این تحقیقات نشان می دهد کلسترول بالا می تواند به طور مستقیم یا غیرمستقیم به تشکیل پلاک هایی در مغز افراد سالخورده منجر شود.

محققان می گویند علاوه بر آن کلسترول بالا که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد ، دیابت نیز می تواند یک عامل خطرناک دیگر برای تشکیل پلاک های مغزی و ابتلا به بیماری آلزایمر باشد..... /  تحلیل : عصر ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------