گلخانه‌ای هوشمند برای نگهداری حیوانات و گیاهان + تصاویر



یک زیست شناس کانادایی گلخانه هوشمندی ساخته است که می توان درون آن انواع حیوانات و گیاهان را نگه داری کرد.

 اگر تاکنون خزندگان ، دوزیستان و یا گیاهان عجیب و غریب را خانه داشته اید، پس از این آگاه هستید که فراهم آوردن فضای مورد نیاز آنها و حفظ شرایط زندگیشان کار دردسر سازی است.

 

بر این اساس فناوری Biopodبه وسیله یک زیست شناس کانادایی به وجود آمده است. این فناوری یک گلخانه است که به وسیله گوشی همراه هوشمند کنترل می شود و به صورت خودکار فضای مناسب را برای زندگی گیاهان و جانوران در خانه فراهم می آورد.

 

اخبار ,اخبار علمی, گلخانه‌ هوشمند

 

کاربران با استفاده از این فناوری می توانند به دلخواه شرایط آب و هوایی که می پسندند را انتخاب کرده و روی گلخانه هوشمند راه اندازی نمایند. مثلا وقتی که به برنامه کاربردی گفته می شود که چه گیاهان و حیواناتی موجود می باشند، دستگاه به صورت خودکار شرایط مناسب را برای آنها در گلخانه مصنوعی ایجاد می کند.

 

زمانی که این گلخانه در حال کار کردن است، حسگرهای یکپارچه زیادی، به صورت مداوم پارامترهای گوناگون دما، رطوبت، میزان نور، تهویه و بارش باران را کنترل می کنند. در مرحله بعد این داده ها به سرور مرکزی انتقال داده می شوند و می توانند توسط کاربر پردازش شوند و اقدامات اصلاحی بعد از آن انجام گیرد.

 

اخبار ,اخبار علمی, گلخانه‌ هوشمند

 

برای نگه داری آنچه که بایستی انجام گیرد، سرور مرکزی اطلاعات پردازش شده را به Biopod انتقال می دهد و همزمان دستگاههای گرم کن، سیستم هوادهی و چراغ روشنایی آماده عمل می شوند.

 

از دیگر قابلیت های این گلخانه هوشمند این است که با استفاده از یک دوربین مدار بسته می توان از راه دور نیز آن را کنترل کرد.
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران جوان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------