مادر باردار ۱.۵ برابر فرد عادی به كلسیم نیاز دارد



 

مادر باردار ۱.۵ برابر فرد عادی به كلسیم نیاز دارد

 

یك متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مادران باردار به دلیل توسعه حجم خون و به هم خوردن تعادل سلول های خونی و حجم خون مستعد كم خونی هستند.

دكتر حسن مظفری در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه یزد، گفت: با شروع ماه چهارم بارداری تعداد زیادی از مادران باردار باید از مكمل های آهن دار استفاده كنند كه توسط پزشك برای آنها تجویز می شود.

وی افزود: زن باردار باید از مصرف مواد غذایی مانند قهوه و چای پررنگ كه جذب آهن را مختل می كند پرهیز كنند. همچنین مصرف میوه ها و سبزیجاتی كه ویتامین C دارند می توانند به جذب آهن بیشتری در دستگاه گوارش آنها كمك كنند.

مظفری یكی دیگر از منابع تامین آهن برای مادران باردار را استفاده از فرآورده های گوشت قرمز دانست.

وی در خصوص نیاز به كلسیم در مادران باردار نیز گفت: مادر باردار نیاز به كلسیم بیشتر از ۱۲۰۰ میلی گرم در روز دارد كه این مقدار یك و نیم برابر نیاز افراد عادی است و بهترین منبع برای تامین آن مصرف لبنیات می باشد.

مظفری افزود: مادران باردار نباید از مصرف شیر و فرآورده های آن غافل شوند و مصرف دو تا سه لیوان شیر در روز توصیه می شود. همچنین مصرف انواع ماهی ها علاوه بر جذب پروتئین می تواند بخشی از كلسیم مورد نیاز آنها را نیز تامین كند.

وی یكی از مشكلات مادران باردار را بیماری یبوست دانست و تصریح كرد: مصرف میوه، سبزیجات و نان سبوس دار باعث می شود دستگاه گوارش عملكرد بهتری داشته باشد..... /  خبرگزاری ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------