برای سیگار کشیدن هم باید گواهینامه گرفت!



برای سیگار کشیدن هم باید گواهینامه گرفت!

نیمی از افرادی که سیگار می‌کشند،‌ جان خود را با بیماری‌های مرتبط با تنباکو از دست می‌دهند. شاید اگر گواهینامه اجباری برای مصرف سیگار و محدودیت برای خرید آن وجود داشته باشد، انسان‌های کم‌تری بر اثر سیگار بمیرند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرآنلاین سیگار به طور میانگین نیمی از کسانی را که از آن استفاده می‌کنند به کام مرگ می‌کشاند. بدین ترتیب،‌ انتظار می‌رود که تا پایان یافتن این قرن، حدود یک میلیارد نفر جان خود را بر اثر بیماری‌های مرتبط با تنباکو از دست بدهند. حالا یکی از متخصصین حوزه سلامت، راهکاری را پیشنهاد کرده که شاید بتواند جلوی این همه مرگ را بگیرد. 

به گزارش دیسکاوری،پروفسور سیمون چپ‌من از دانشگاه سیدنی واقع در استرالیا معتقد است که مصرف‌کنندگان سیگار باید برای گرفتن گواهینامه اجباری سیگار کشیدن درخواست بدهند و هزینه آن را پرداخت کنند. فرم درخواست هم قرار است شامل تعدای سوال در رابطه با سیگار کشیدن باشد.

این گواهینامه می‌تواند به شکل یک کارت اعتباری طراحی شود که هنگام خرید سیگار، ‌نشان دادن آن الزامی باشد. همچنین پروفسور چپ‌من فکر می‌کند که دولت‌ها باید تعداد سیگاری را که هر فرد می‌تواند بخرد محدود کنند. شاید چنین قانونی باعث شود که نوجوان‌ها به این راحتی رو به مصرف سیگار نیاورند. 

اما مخالفین این نظر، بر این باورند که چنین قانونی،‌ مثل داغ ننگ زدن به افرادی که سیگار می‌کشند و جدا کردن و منزوی کردن آن‌ها از دیگران است. همچنین ممکن است توجه و تمرکز بر صنعت تنباکو هم از بین برود./خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------