تلفن هوشمند، تبلت و لپ تاپ سلامت را به خطر می اندازند



 

ضررات لپ تاپ , تلفن های هوشمند

 

تهران- متخصصان فیزیوتراپی می گویند افراد با استفاده از تلفن های هوشمند، تبلت ها و لپ تاپ در زمان پس از كار روزانه، سلامت خود را به خطر می اندازند.

 

 

به گزارش دیلی میل، مردم دائما چشم خود را به صفحه نمایشگر می دوزند و حتی وقتی به منزل می رسند . آنها در منزل نیز همچنان به استفاده از وسایل الكترونیكی خود ادامه می دهند.

بر اساس اعلام انجمن فیزیوتراپی انگلیس ، وضعیت نامناسب بدن در هنگام استفاده از این ابزارها، موجب بروز درد در ناحیه گردن و كمر می شود.

بر اساس این گزارش، افراد باید خاموش كردن وسایل ارتباطی الكترونیكی خود را بیاموزند.

محققان در یك مطالعه آن لاین بر روی 2010 كارمند دریافتند حدود دو سوم افراد مورد بررسی حتی پس از اتمام كار در اداره، به استفاده از وسایل الكترونیكی خود همچنان ادامه می دهند.

این دانش پژوهان می گویند افراد به طور متوسط روزانه دو ساعت بیش از اندازه به نمایشگر وسایل الكترونیكی نگاه می كنند.

این داده ها حاكی از‌ آن است، میزان زیاد كار و تلاش برای كاهش فشار شغلی در روز، دو دلیل اصلی برای كار كردن بیش از اندازه با تلفن های هوشمند، تبلت و لپ تاپ است.

اگرچه انجام اضافه كاری در منزل می تواند تاثیر مثبت كوتاه مدتی بر كار داشته باشد اما اگر این روند به برنامه هر روزه فرد تبدیل شود ، می تواند مشكلات متعدد سلامتی مانند كمر درد ، گردن درد و همچنین بیماری های مرتبط با استرس در پی داشته باشد.

این مساله در صورتی كه افراد از وسایل الكترونیكی دستی و قابل حمل استفاده كنند خطرناك تر است چرا كه به وضعیت بدن خود در هنگام استفاده از این وسایل توجهی نمی كنند.... / خبرگزاری ایرنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------