کشف فرآیند کاهش مهارتهای تفکر با افزایش سن



اخبار ,اخبار علمی ,کاهش مهارتهای تفکر

اخبار علمی - کشف فرآیند کاهش مهارتهای تفکر با افزایش سن

محققان دانشگاه ادینبورگ از کشف فرآیند اساسی خبر می‌دهند که می‌تواند علت کاهش مهارت‌های تفکر مرتبط با افزایش سن را توضیح دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد، افرادی که در تفسیر تصاویر ساده دچار مشکل هستند، با کاهش سطح کلی هوش نیز مواجه می‌شوند؛ در حقیقت توانایی دریافت و جمع‌آوری اطلاعات در یک نگاه، نقش اساسی در حل کارهای پیچیده‌تر ایفا می‌کند.

محققان دانشگاه ادینبورگ در این مطالعه 600 فرد سالم بالای 70 سال را بمدت شش سال مورد بررسی قرار دادند.

مجموعه‌ای از آزمایش‌ها که برای سنجش مهارت‌های تفکر پیچیده طراحی شده‌ بودند، با توانایی پردازش اطلاعات تصویری ساده مورد مقایسه قرار گرفتند.

بخش اول آزمون شامل بخاطر سپردن اعداد و تکرار آنها از بزرگ به کوچک و مرتب‌سازی کلمات به ترتیب حروف الفبا و بخش پردازش تصویری شامل مشاهده دو تصویر مختلف بمدت شش یا 200 میلی‌ثانیه بود.

نتایج نشان می‌دهد، با افزایش سن توانایی فرد برای انجام این کارها نیز کاهش پیدا می‌کند؛ افرادی که نمرات پایین‌تری در آزمون پردازش بصری کسب می‌کنند، در کارهای پیچیده‌تر نیز عملکرد بسیار بدتری دارند.

این مسأله ارتباط بین توانایی پردازش بصری ساده با عملکردهای پیچیده مغزی را نشان می‌دهد.

دکتر «جیمز تامپسون» از محققان کالج دانشگاهی لندن تأکید می‌کند: می‌دانیم که فرآیندهای ذهنی افراد مسن در طول زمان و با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند، اما علت دقیق این فرآیند مشخص نیست؛ باتوجه به افزایش جمعیت افراد سالمند در جهان، درک این مکانیسم به توسعه روش‌های درمانی جدید کمک می‌کند.

نتایج این مطالعه در مجله Current Biology منتشر شده است. 

اخبار علمی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------