عایق صوتی؛ محافظی در برابر سر و صدای همسایه ها



بهترین عایق صوتی, عایق صوتی خودرو, عایق صوتی گیاهی

آشنایی با انواع عایق صوتی

 

عایق صوتی روکار دیوار مشترک، از جنگ و جشن همسایه راحت شوید!

با توجه به زندگی شلوغ و پر هرج و مرج امروزی، انواع عایق صوتی، یکی از ضروری ترین ها و مهم ترین مصالحی هستند که باید در انواع ساختمان ها لحاظ شوند. در قدیم که دیوارها ضخیم تر بودند، سقف ها بلندتر بودند و خبری از این همه آلودگی ناشی از اصوات مختلف نبود، تعریف انواع عایق صوتی معنایی نداشت

مقدمه ای درباره عایق صوتی

با توجه به زندگی شلوغ و پر هرج و مرج امروزی، انواع عایق صوتی، یکی از ضروری ترین ها و مهم ترین مصالحی هستند که باید در انواع ساختمان ها لحاظ شوند. در قدیم که دیوارها ضخیم تر بودند، سقف ها بلندتر بودند و خبری از این همه آلودگی ناشی از اصوات مختلف نبود، تعریف انواع عایق صوتی معنایی نداشت اما زندگی امروز فرق دارد و با توجه به ازدیاد اتومبیل ها و باریک تر شدن ضخامت دیوار و کوتاه تر شدن سقف ها، انواع عایق صوتی، جایکاه خاص و ویژه ای در زندگی مردم پیدا کرده و به عنوان راه نجاتی برای برقراری آرامش و سکوت در فضای محیط های خانگی و کاری، معرفی می گردد.

 

عایق صوتی پنجره ها, انواع عایق صوتی, عایق صوتی

انواع عایق صوتی

 

در ادامه محتوا قصد داریم تا شما را با انواع عایق صوتی آشنا کنیم، پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با انواع عایق صوتی، تا انتهای این محتوا ما را همراهی نمایید :

 

آشنایی با انواع عایق صوتی براساس موقعیت استفاده 

عایق صوتی دیوار

دیوارها برای ما مهم ترین و امن ترین عایقی هستند که می توانند ما را از دنیای بیرون و مزاحمت ها و مشکلاتی که در این مسیر ایجاد می شوند، امن نگه دارند. بنابراین یکی از مهم ترین انواع عایق صوتی، عایق صوتی دیواری است که می تواند به روش های مختلفی اجرا شود.

 

عایق صوتی دیواری، نه تنها برای منازل و دوری کردن از انواع سر و صداهای محیط خانگی و اداری، بلکه حتی برای ایزوله کردن استودیو های ضبط صدا نسبت به انواع آواهای مزاحم نیز به درد می خورند. جالب است بدانید که عایق بودن دیوارها و استفاده از انواع عایق دیواری، هم در برابر صداهای موجود در فضا و هم در برابر صداهای ناشی از ضربات مکانیکی مانند اسباب کشی ها مقاوم هستند و از ورود هر گونه صدای مزاحم به داخل فضا جلوگیری می نمایند. در حال حاضر از بهترین عایق های صداگیر، پشم سنگ است که به عنوان عایق صدا در انواع دیوارها مورد استفاده قرار می گیرد. 

 

عایق صوتی پشم شیشه, عایق صوتی در خانه, عایق صوتی پنجره ها

کاربرد انواع عایق صوتی

 

البته باید بدانید که گاهی عایق های جاذب صدا به صورت روکار بر روی دیوار نصب می شوند و از بهترین نمونه های عایق های صوتی دیوار مشترک روکار می توانیم به عایق های تخته ای اشاره نماییم. از مهم ترین و بهترین ویژگی عایق روکار دیوار مشترک این است که اگر فضای کافی برای ساخت یک اتاق در خانه وجود نداشته باشد، با استفاده از عایق صداگیر دیوار مشترک قادر خواهید بود که به راحتی یک دیوار بسازید و اتاقی ضد صدا را ایجاد کنید.

 

عایق های صوتی روکار تنها 30 میلی متر ضخامت دارند اما لازم است بدانید که بهتر عایق های صدا، عایق هایی هستند که سنگین بوده و جرم بالایی نیز داشته باشند. از این رو پشم سنگ به دلیل سنگین بودنف می تواند بهترین عایقی باشد که در دیوارها استفاده می گردد. 

 

انواع عایق صوتی, عایق صوتی, عایق صوتی دیوار

بررسی مزیت های انواع عایق صوتی

 

عایق صوتی کف

چه کسی فکرش را هم می کرد که حتی کف خانه های نیز به عایق صوتی نیاز داشته باشد. عایق های صوتی بیشتر برای ساختمان های چند طبقه انجام می شود که کف یک طبقه سقف طبقه ی بعدی می باشد. برای این کار از متریال مختلفی در انواع گوناگونی می توان استفاده نمود. 

 

عایق صوتی سقف

بهترین عایقی که برای سقف ها می توان استفاده کرد، عایقی است که انرژی صوتی و ارتعاشات را در سقف خانه کنترل کند و از انتقال صدا از این طریق جلوگیری حاصل کند. برای این کار، متریالی که چگالی بالایی دارند، بهترین گزینه خواهند بود.

 

البته در کنار این موارد، باید به مواردی همچون جنس سقف خانه شما که بتنی است یا چوبی و یا آجری، صداهای آزاردهنده از کدام قسمت های خانه وارد می شوند، نوع صدا چیست یعنی صدای تلویزیون، صحبت کردن یا صداهای ضربه ای؟ میزان بلندی صدا چقدر است؟ از عایق صوتی روکار سقف استفاده شود یا توکار؟ نیز دقت داشته باشید تا بتوانید انتخاب درستی را برای عایق کاری سقف انجام دهید. 

 

بهترین عایق صوتی, عایق صوتی خودرو, عایق صوتی گیاهی

عایق صوتی چیست

 

انواع عایق صوتی بر اساس متریال اولیه 

پشم سنگ

پشم سنگ به عنوان یکی از پرکاربردترین عایق های صوتی از نوعی سنگ آذرین به نام بازالت که بازمانده فعالیت های آتشفشانی است، تولید می شود. این عایق علاوه بر اینکه عایق صوت باشد، می تواند همانند عایقی در برابر حریق و حرارت نیز عمل کند.

 

یکی از مهم ترین خاصیت هایی که برای پشم سنگ توصیف می شودف خاصیت نارسانا بودن آن است که به هیچ وجه جریان الکتریکی را از خود عبور نمی دهد. این عایق ضد آلرژی است و هیچ گونه ضرری برای انسان نخواهد داشت. همچنین وزن این عایق سبک است و بار اضافی بر ساختمان وارد نمی کند.

 

بهترین عایق صوتی, عایق صوتی خودرو, عکس انواع عایق صوتی

عکس انواع عایق صوتی

 

پلی یورتان 

این عایق، عایقی پر مصرف است که عموما در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار میگیرد. پلی اورتان را از ترکیب دو ماده ایزوسیانات و پلی ال که هر دو مایع هستند، می سازند. جالب است بدانید که یکی از محصولات بسیار پرکاربرد این مایع شیمیایی، اسپری فوم پلی یورتان است که به عنوان یک عایق اکوستیک مناسب که از انتقال سر و صدا به داخل ساختمان جلوگیری می کند، مورد استفاده قرار میگیرد. 

 

پشم شیشه

این ماده جز قدیمی ترین عایق ها به شمار می آید.  برای تولید این عایق، شیشه را مذاب کرده و سپس آن را به الیاف ریز دانه تبدیل می کنند و پشم شیشه را تولید می نمایند. ساختار الیافی و فیبری که در پشم شیشه وجود دارد، زمینه را برای حبس شدن هوا درون آن و ایجاد خاصیت ارتجاعی فراهم کرده و این ویژگی پشم شیشه باعث می شود تا از این متریال به عنوان عایق آکوستیک نیز استفاده شود.

 

 عایق صوتی در خانه, عایق صوتی پنجره ها, انواع عایق صوتی

عایق صوتی دیواری

 

پشم سرباره، عایق الاستومری، فوم ایکس پی اس یا XPS، یونولیت، فوم ریباند یا rebond foam، عایق ایزوهم، فوم سایلنت، عایق اکوستیک فوم شانه تخم مرغی، دیوارپوش ضد صدا و غیره، از جمله انواع عایق صدای دیگری هستند که استفاده از آن ها در ساخت انواع سازه، بسیار مفید خواهد بود. در نهایت شما برای اینکه یک عایق صدای مرغوب و متناسب با موقعیت خود تهیه نمایید باید به مواردی همچون چگالی، میزان جذب رطوبت، جنس عایق صوتی و قیمت آن توجه نمایید تا در نهایت انتخاب درستی داشته باشید. 

 

عایق صوتی پنجره ها, انواع عایق صوتی, عایق صوتی

بررسی انواع عایق صوتی

 

گردآوری : بخش دنیای مد بیتوته 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------