کشف جدید درباره وجود آب در سیارات کهکشان راه شیری



سیارات کهکشان راه شیری,اخبار علمی ,خبرهای علمی
گروهی از محققان با بررسی میزان عجیب و غریب بودن مدار بیش ۱۵۰ سیاره که دور ستاره های کوتوله M مدار می زنند، پیش بینی کردند حدود یک سوم سیارات کهکشان راه شیری احتمالا آب مایع در خود دارند. 

به گزارش مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، هدف نهایی اکتشافات فضایی یافتن سیاره هایی قابل سکونت و مشابه زمین است که شرایطی ایده آل برای حفظ حیات رادارند. محققان طی چند دهه تحقیق انبوهی از شواهد درباره سیارات با قابلیت حیات جمع آوری کرده اند اما هیچ کدام دقیقا مشابه زمین نبوده اند.

 

با وجود موارد عجیب و غریب، امیدها برای یافتن یک سیاره خارج از منظومه شمسی قابل سکونت همچنان ادامه دارد. در همین راستا در یک تحقیق جدید سعی شده احتمالات کشف سیارات خارج از منظومه شمسی قابل سکونت در کهکشان راه شیری را محدود تر کند.

 

طبق محاسبات سارا بالارد پروفسور دانشگاه فلوریدا و شیلا سیگر دانشجوی مقطع دکتری، حدود یک سوم سیارات کهکشان احتمالا در منطقه Goldilock قرار دارند که یک مدار ایده آل است و اجازه می دهد چنین سیاراتی آب مایع داشته باشند و احتمالا شکلی از حیات را در خود نگه دارند.

 

در همین راستا محققان عجیب و غریب بودن ۱۵۰ سیاره که دور ستارگان کوتوله M مدار می زنند را بررسی کردند. این ستارگانی به اندازه مشتری هستند. عجیب و غریب بودن شکل مدار سیاره و ستاره میزبان، این موضوع که سیاره مداری بیضی شکل دارد یا خیر را نشان می دهد.

 

پس از بررسی داده ها محققان متوجه شدند در سیاراتی که دور یک ستاره به شکل دایره وار مدار می زنند، احتمال بیشتری برای کشف آب مایع وجود دارد. منظومه هایی که فقط یک سیاره دارند احتمالا دچار وضعیتی هستند که سطح آنها پاکسازی شده است.

 

در نتیجه فقط مقدار اندکی (حدود یک سوم) سیارات نمونه در این تحقیق احتمالا در منطقه Goldilocks قرار دارند. با این وجود ممکن است یک سوم شامل صدها میلیون سیاره شود که احتمالا کاندیدای مناسبی برای جستجوی هرگونه شکل از حیات در ورای زمین باشند.

 

نتایج این تحقیق در ژورنالProceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------