امکان تشخیص چهره حتی در صورت پوشیده بودن و از پشت سر!



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,تشخیص چهره
فناوری تشخیص چهره NEC می‌تواند چهره افراد را حتی زمانی که در تاریکی هستند، ماسک دارند یا حتی از پشت سر تشخیص دهد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، ممکن است فکر کنید اگر چهره شما پوشیده باشد یا دوربین در پشت شما قرار داشته باشد و توسط دوربین‌های تشخیص چهره شناسایی نمی‌شوید، اما آخرین پیشرفت‌های تکنولوژی هوش مصنوعی تشخیص چهره این کار را ممکن کرده است.

 

شرکت NEC اعلام کرده است که یک سیستم جدید توسعه داده که می‌تواند چهره افراد را تقریباً در قالب یک صورت شناسایی کند.

 

توسعه دهندگان این سیستم می‌گویند با استفاده از ترکیبی از تکنیک‌های یادگیری عمیق و تجزیه و تحلیل فرم بدن و لباس در طول آزمایش‌ها به دقت ۹۰ درصد رسیده‌اند.

 

این سیستم به طور رسمی "فناوری بازشناسی فرد"(Person Re-Identification Technology) نامیده شده است.

 

این استفاده از تشخیص کامل بدن به جای فقط چهره می‌تواند توسط دوربین‌های امنیتی در مناطق شلوغ یا جاهایی که بسیاری از موانع بصری وجود دارد، مورد استفاده قرار گیرد.

 

شرکت NEC می‌گوید این فناوری می‌تواند در ردیابی و شناسایی دزدها و متخلفانی که با چهره پوشیده شده حرکت می‌کنند مفید باشد.

 

البته این سیستم سر آخر به یک تصویر منبع (تصویری از شخص برای جستجو) نیاز دارد، اما پس از آن می‌تواند به طور مؤثر از تک تک ویژگی‌های بدنی فرد برای شناسایی استفاده کند.

 

این پیشرفت جدید در صدر فناوری‌های تشخیص چهره است که NEC در حال توسعه آن است. فناوری‌هایی که می‌توانند با سطح بالایی از دقت، افراد را حتی در هنگام حرکت، چهره نامعلوم از پشت سر و حتی قسمتی از یک ویدئو شناسایی کنند.

 

این شرکت همچنین در حال کار بر روی افزایش ایمنی شهرهای پرجمعیت با استفاده از این سیستم در ورودی و خروجی فرودگاه‌ها، ورودی ورزشگاه‌ها، امکانات حساس دولتی و غیره است.

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,تشخیص چهره

 

این سیستم هم مانند هر تکنولوژی نظارتی دیگر به دلیل پیامدهای حریم خصوصی مخالفانی دارد. در حالی که که چنین سیستم‌هایی موجب شناسایی سریع‌تر مجرمان می‌شود، اما هیچکس دوست ندارد احساس کند که همیشه و در همه حال تحت نظر است. 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,تشخیص چهره

سوال این است که این فناوری چگونه باید به کار گرفته شود و همچنان در مورد آن بحث خواهد شد، اما شکی نیست که این فناوری همواره در حال هوشمندتر شدن است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------