آب‌های کالیفرنیا در وضعیت «هشدار» قرار دارد



براساس یک مطالعه جدید، آب‌های ساحلی در خارج از کالیفرنیا 2 برابر سریع‌تر از میانگین جهانی اقیانوس اسیدی می‌شود.

 به گزارش فارس به نقل لز شینهوا، براساس یک مطالعه جدید که روز دوشنبه در مجله Nature Geoscience منتشر شد، آب‌های ساحلی در خارج از کالیفرنیا دو برابر سریع‌تر از میانگین جهانی اقیانوس اسید می‌شود.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,آب‌های کالیفرنیا

برای رسیدن به این نتیجه گیری، دانشمندان اداره ملی اقیانوس و ایالات متحده آمریکا نزدیک به ۲۰۰۰ پوسته از موجودات میکروسکوپی موسوم به فروامینفررا را مورد بررسی قرار دادند و اندازه گیری چگونگی تغییر پوسته‌ها در طی یک قرن را بررسی کردند.

 

هر روز، پوسته‌های فرامینیفره مرده در کف اقیانوس باران می‌بارد و سرانجام توسط رسوب پوشانده می‌شود. لایه‌های رسوبی که حاوی پوسته‌ها هستند، یک رکورد عمودی تغییر را تشکیل می دهند.

 

امیلی آزبورن، نویسنده اصلی این پژوهش که از این تکنیک جدید استفاده کرده، برای تولید وسیع ترین رکورد که هنوز از اسیدی شدن اقیانوس ایجاد شده می‌گوید: با اندازه گیری ضخامت پوسته‌ها، می توان تخمین بسیار دقیقی از میزان اسیدیته اقیانوس ارائه داد. با استفاده از گونه‌های دریایی که به طور مستقیم اندازه گیری می‌شوند.

 

سوابق فسیلی همچنین یک الگوی چرخه‌ای غیرمنتظره را نشان داد: اگرچه آب‌ها به مرور زمان میزان اسیدیته خود را افزایش داده‌اند، اما پوسته‌ها نیز تغییرات چندین ساله در افزایش و سقوط اسیدیته را نشان دادند.

 

بر اساس این مطالعه، این الگوی مطابق با نوسان ده ساله اقیانوس آرام، یک چرخه گرمایش و سرمایش طبیعی است. انتشار دی اکسید کربن ناشی از انسان باعث اسیدی شدن اقیانوس‌ها می شود، اما این تغییر طبیعی همچنین نقش مهمی در کاهش یا تقویت اسیدی شدن اقیانوس دارد.

 

دانشمندان امیدوارند که با مطالعه بیشتر در مورد چگونگی تغییرات در اسیدی شدن اقیانوس در جنبه های دیگر اکوسیستم دریایی، بتوانند این تحقیق را انجام دهند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------