ربات مکعبی ناسا این بار به ماه می‌رود



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,ربات مکعبی
شرکت راکت لب در تازه‌ترین اقدامات خود قصد دارد ربات مکعبی ناسا را به ماه برساند تا به موفقیت فضانوردان در مأموریت آرتمیس کمک کند. 

به گزارش فارس به نقل از انگجت، شرکت راکت لب در تازه‌ترین اقدامات خود قصد دارد ربات مکعبی ناسا را به ماه برساند تا به موفقیت فضانوردان در مأموریت آرتمیس کمک کند. 

 

در مأموریت آرتمیس قرار است نخستین زن فضانورد جهان به همراه تعدادی از فضانوردان مرد وارد تنها قمر زمین شوند و نشانه‌های حیات را مورد بررسی قرار دهند.

 

راکت لب  در آزمایش سیستم «CAPSTONE» (کیوب ست) با ناسا همکاری می‌کند تا آرزوهای این سازمان را در مورد پرتاب فضاپیمای سرنشین‌دار به ماه برآورده کند؛ «پیتر بک» موسس و رئیس اجرایی شرکت راکت لب می‌گوید، ماهواره‌های کوچک نقش مهمی در علم و اکتشاف و همچنین فراهم کردن زیرساخت‌های ارتباطی و ناوبری برای حمایت از بازگشت انسان‌ها به ماه بازی می‌کنند.

 

نخستین ربات مکعبی ناسا بامبل (Bumble) نام دارد و در ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) حرکاتی ابتدایی چون پرواز روبه جلو و چرخش را در ایستگاه بین‌المللی فضایی انجام داده و پس از آن دو ربات دیگر نیز به این ایستگاه ارسال شد.

 

ربات مکعبی جدید سازمان فضایی آمریکا قرار است این بار به جای ایستگاه فضایی بین‌المللی به ماه برود تا با مسیریابی احتمال خطای فضانوردان را کاهش و آنها را به پیروزی نزدیک کند.

 

شرکت راکت‌لب در سال ۲۰۰۶ میلادی در نیوزیلند تأسیس شد ولی بعدا مقر آن به «کالیفرنیا» منتقل شد.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------