علت مناسب بودن زنان برای فضانوردی چیست؟



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, فضانوردی
دانشمندان داشتن وزن کم تر و نیاز به کالری کم تر را من جمله دلایلی ذکر کرده اند که زنان برای فضانوردی مناسبتر از مردان هستند. 

 به گزارش ایسنا به نقل از آی ای، جسیکا میر، فضانورد (Astronaut) سازمان ناسا، اکنون تنها زن حاضر در فضاست. این تعجب آور نیست، زیرا از حدود ۵۵۰ نفری که تا به حال به فضا اعزام شده اند فقط ۶۵ نفر از آنها زن بوده اند.

 

با وجود این اختلاف فاحش میان تعداد فضانوردان زن و مرد که تا به حال به فضا رفته اند، دانشمندان معتقد هستند زنان در واقع امکان دارد برای این شغل مناسبتر باشند.

 

یک دلیل کلی این است که زنان از نظر اندازه معمولاً کوچک تر از مردان هستند و اندام نحیفی دارند. بطور متوسط وزن مردان از زنان بیشتر است، بدین ترتیب هنگامی که صحبت از ارسال اشخاص کوچک تر و سبک تر به فضا می شود، معمولاً زنان گزینه مناسبی اند، زیرا موشک ها برای حمل آنها به سوخت کمتری نیاز خواهند داشت.

 

علاوه بر این، با توجه به اینکه معمولاً زنان کوچک تر از مردان هستند به کالری روزانه کمتری هم نیاز دارند، بدین ترتیب منابع غذایی میتوانند مدت طولانی تری باقی بمانند و دیرتر مصرف شوند.

 

در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۳ منتشر شده آمده است زمانی که زنان و مردان وظایف مشابهی را در فضا انجام می‌دهند، زنان فقط به نیمی از کالری دریافتی مردان نیاز دارند. یعنی زنان با مصرف کالری یک روز یک فضانورد مرد ۲ روز قادر به فعالیتند.

 

سپس این مسأله مهم است که بدن مردان و زنان چطور به حضور در فضا واکنش نشان می دهد. متأسفانه هم بدن زنان و هم مردان در فضا متحمل عوارض منفی می شود. به عنوان مثال زنان در فضا مستعد ابتلا به سرطان (cancer) های ناشی از تشعشع هستند در حالیکه مردان بیشتر مستعد ابتلا به بیماری هستند و سریعتر دچار کم شنوایی می شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------