افزایش قابلیت ابزار پوشیدنی با ابرخازن کشش‌پذیر



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,ابزار پوشیدنی
پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود، نوعی ابرخازن ابداع کرده‌اند که قابلیت کشش دارد و می‌تواند قابلیت ابزار الکترونیکی پوشیدنی را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، شاید ابرخازن‌های بسیاری را دیده باشیم که انعطاف‌پذیر هستند اما تاکنون ابرخازنی که کشش‌پذیر باشد، ندیده‌ایم. پژوهشگران "دانشگاه دوک" (Duke University) و "دانشگاه ایالتی میشیگان" (MSU) در بررسی جدیدی تلاش کرده‌اند تا یک منبع انرژی کشش‌پذیر ابداع کنند که برای به کار رفتن در ابزار پوشیدنی الکترونیکی مناسب باشد.

 

ابرخازن‌ها به خاطر تراکم عالی انرژی، شارژ سریع میزان قابل توجه انرژی و داشتن طول عمر بالا، شناخته شده هستند و می‌توانند به ذخیره انرژی زیادی کمک کنند.

 

"یانتنگ کائو" (Yunteng Cao)، از پژوهشگران این پروژه گفت: هدف ما این است تا ابزار نوینی ابداع کنیم که می‌توانند تغییر شکل‌های مکانیکی مانند کشش یا خم شدن را بدون از دست رفتن قابلیت ابزار حفظ کنند. اگر منبع انرژی یک ابزار الکترونیکی، کشش‌پذیر نباشد، کل سیستم غیرقابل کشش خواهد شد.

 

پژوهشگران در این پروژه، نانولوله کربنی کوچکی را روی یک برش سیلیکونی قرار دادند و پایانه‌های ابزار خود را با لایه نازکی از طلا پوشاندند. این روش، مقاومت ابزار را کاهش می‌دهد و موجب می‌شود که قابلیت کشش‌پذیری بیشتری داشته باشد.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,ابزار پوشیدنی

کائو افزود: ما هنوز برای ساخت سیستم‌های الکترونیکی کشش‌پذیری تلاش‌ می‌کنیم که کامل‌تر باشند. این ابرخازن هنوز آن طور که مورد نظر ما است، عمل نمی کند اما ساختار کشش‌پذیر آن موجب می‌شود که قابلیت ابزار پوشیدنی انعطاف‌پذیر را افزایش دهد.

 

این پژوهش، در مجله "SSRN Electronic Journal" به چاپ رسید.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------