تولید چنددقیقه ای ربات حشره ای با چاپگر سه بعدی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,چاپگر سه بعدی
تولید انواع ربات پدیده ای وقت گیر و پیچیده است، اما محققان با استفاده از چاپگرهای سه بعدی توانسته اند در عرض چند دقیقه ربات هایی مشابه با حشرات تولید کنند. 

به گزارش فارس به نقل از انگجت، پژوهشگران دانشگاه سن دیه گو راهی برای تولید ربات های منعطف و ارزان قیمت شبیه به حشرات با استفاده از چاپگرهای سه بعدی ابداع کرده اند.

 

چاپگرهای سه بعدی با تهیه اسکلت اولیه ربات های حشره ای از موادی مستحکم و در عین حال منعطف راه را برای تولید انبوه و سریع آنها هموار کرده اند. بدین منظور از ورق های پلی کربنات نازک استفاده می شود. چاپگرهای یادشده تنها بخش هایی از هر ربات حشره ای را مستحکم می کنند که نقش کلیدی در استوار ماندن آنها ایفا می کنند.

 

تولید هر یک از این ربات ها با استفاده از چاپگرهای سه بعدی حدود ده دقیقه طول می کشد و فرایند سرهم کردن و تکمیل کارکردهای این ربات های توسط انسان ها نیز به کمتر از دو ساعت زمان نیاز دارد. نکته جالب اینکه هزینه بخش های برقی، حسگرها و باتری های  این ربات ها کمتر از یک دلار است.

 

محققان امیدوارند به کارگیری این فناوری ها راه را برای تولید ربات های ارزان، کوچک و منعطف هموار کند و دخالت انسان در این روند نیز به حداقل برسد.

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,چاپگر سه بعدی

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------