امارات به مریخ فضاپیما می‌فرستد



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, مریخ
مریخ چقدر گرم است؟ اماراتی‌ها با اولین مأموریت مریخی خود به ما کمک می‌کنند از پاسخ این سوال مطلع شویم.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌تایمز، امارات متحده عربی از این هفته آماده آغاز اولین مأموریت مریخی خود در تاریخ می‌شود. اولین مأموریت فضایی امارات به جستجوی داده‌های مختلفی از سیاره سرخ و بررسی میزان گرم بودن سیاره سرخ خواهد پرداخت.

 

دولت امارات متحده عربی می‌خواهد این مأموریت الهام بخش نسل جوان باشد تا با سفرهای فضایی آشنا شوند و به سمت مهندسی فضایی سوق داده شوند.

 

همانطور که گفته شد، این اولین بار است که یک جامعه عربی به فضا سفر می‌کند. پنج سال پیش، امارات متحده عربی گفت که قبل از پرتاب هر کس به فضا به زمان نیاز دارد، زیرا بودجه این کار در آن زمان محدود بود.

 

آژانس فضایی اصلی این کشور موسوم به "مرکز فضایی محمد بن راشد" تصاویری از پروژه "Hope" به معنای امید را که گفته می‌شود یک تغییر دهنده بازی در اکتشافات فضایی است، منتشر می‌کند.

 

مأموریت "امید مریخ"(Hope Mars) از ۱۴ ژوئیه آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود تا فوریه سال ۲۰۲۱ به سیاره سرخ برسد. در صورتی که این ماموریت موفقیت آمیز باشد، رسیدن آن به مریخ با پنجاهمین سالگرد تأسیس امارات متحده عربی مقارن خواهد شد.

 

"عمران شرف" مدیر پروژه این مأموریت در "مرکز فضایی محمد بن راشد"(MBRSC) گفت: این مأموریت فقط مربوط به امارات متحده عربی نیست، بلکه مسئله منطقه و مسئله جامعه عربی است. این منطقه دوران سختی را پشت سر می‌گذارد و ما به اخبار خوب نیاز داریم و ما باید جوانان منطقه را به نگاه به پتانسیل خود سوق دهیم و جوامع خود را بسازیم و اختلافات را کنار بگذاریم تا با مردم با اعتقادات و پیشینه‌های مختلف همکاری کنیم.

 

در هفته جاری، سوخت رسانی به فضاپیمایی که به مریخ سفر می‌کند آغاز می‌شود و پیش بینی می‌شود که چند هفته دیگر خود را آماده پرتاب کند.

 

گزارش شده است که کاوشگر اماراتی هفت ماه طول می‌کشد تا به مریخ برسد و در مدار خود قرار بگیرد. لازم به ذکر است که سیاره مریخ ۴۹۳ میلیون کیلومتر با زمین فاصله دارد.

 

این کاوشگر باید یک سال مریخی یا ۶۸۷ روز زمینی در مدار مریخ بماند.

 

امارات متحده عربی برای ارسال این کاوشگر به فضا از یک موشک ژاپنی استفاده می‌کند. امارات یک سکوی پرتاب برای پشتیبانی از این ماموریت ندارد. به همین دلیل از یک موشک خریداری شده از ژاپن استفاده خواهد کرد. ضمن اینکه قیمت این موشک فاش نشده است.

 

بر خلاف سایر مأموریت‌های مریخی که توسط دیگر کشورها انجام شده است، این نخستین باری است که یک مأموریت مریخی روی چهارچوب کلی آب و هوای این سیاره تمرکز خواهد کرد.

 

بنابراین آیا بالاخره می‌توانیم بدانیم مریخ چقدر داغ است؟

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------