ناسا مریخ نورد خود را ژوئیه پرتاب می‌کند



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,مریخ نورد
سازمان فضایی آمریکا ۲۰ ژوئیه (۳۰ تیر ۹۹) را برای پرتاب مریخ نورد خود موسوم به «پرزورنس» انتخاب کرد.

به گزارش ایرنا به نقل ازناسا، کاوشگر پرزورنس (Perseverance) توسط راکت Alliance's Atlas V از ایستگاه پرتاب نیروی هوایی کیپ کاناورال در فلوریدا پرتاب می شود.  

 

کاوشگر پرزرونس حامل هفت ابزار مختلف علمی است و روز ۱۸ فوریه ۲۰۲۱ بر روی این سیاره سرخ فرود می آید.

 

براساس این گزارش، این کاوشگر به دنبال علائمی از حیات میکروبی گذشته می‌گردد، خصوصیات آب و هوا و زمین شناختی مریخ را تعیین میکند، نمونه‌هایی از مریخ را برای برگرداندن به زمین جمع آوری کرده و به هموار شدن مسیر برای اکتشافات انسانی بر روی این سیاره سرخ کمک میکند.  

 

کاوشگر پرزورنس در واقع بخشی از برنامه بزرگ اکتشاف ناسا است که شامل انجام ماموریت‌هایی به ماه به عنوان روشی برای آماده سازی ماموریت‌های انسانی به این سیاره سرخ است.  

 

در طراحی این مریخ‌نورد از طرح مریخ‌نورد «کیوریسیتی»  استفاده شده است و بارهای ارزشمند علمی مختلفی را به همراه خواهد داشت. دلیل طراحی نزدیک آن به مریخ نورد کنجکاوی، کاهش خطر شکست ماموریت و صرفه‌جویی در بودجه و زمان توسعه است.

 

چرخ‌های کاوشگر پرزورنس با عرض و قطر ۵۲.۵ سانتیمتر، از جنس آلومینیوم، ضخیم‌تر و بادوام‌تر از چرخ‌های مریخ نورد کیوریسیتی است.

 

مجموعا ۲۳ دوربین در پرزورنس وجود دارد که ۵ دوربین بیشتر از مریخ نورد کیوریسیتی است و نوید تصاویر رنگی و سه بعدی بیشتری را از مریخ می‌دهد. دوربین موسوم به  "Mastcam-Z" این مریخ نورد، قابلیت تصویربرداری استریوسکوپی به همراه زوم را نیز دارد که منجر به زاویه دید بازتر دوربین‌ها می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------