لباسی که از عوارض سفرهای فضایی محافظت می کند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سفرهای فضایی
یک محقق شلواری مخصوص فضانوردان طراحی کرده که جریان خون را به قسمت پایین بدن منتقل می کند و به این ترتیب عوارض سفرهای فضایی برای فضانوردان را کمتر می کند. 

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، با توجه به پرواز موفقیت آمیز دو فضانورد ناسا همراه کپسول کرو دارگون به ایستگاه فضایی بین المللی به نظر می رسد سفرهای توریستی فضایی در آینده ای نزدیک واقعی می شوند.

 

اما صرف مدت زمانی طولانی خارج از گرانش زمین عواقب زیادی برای سلامت انسان دارد از جمله کاهش کلسیم استخوان ها، آتروفی ماهیچه ای و کاهش اکسیژن رسانی به مغز.

 

همچنین فضانوردانی که در میکرو گرانش فعالیت می کنند در معرض ابتلا به سندروم SANS قرار دارند. این سندروم با تاری دید، سردرد و نقطه بینی همراه است.

 

درهمین راستا یک مهندس جوان لباس حرکتی گرانشی توسعه داده که فضانوردان آینده را در برابر عوارض حضور در خارج از زمین محافظت می کند.

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سفرهای فضایی

این لباس با استفاده از یک سیستم وکیوم قابل حمل، جریان خون را به قسمت تحتانی بدن انسان منتقل و نیروهای واکنش سطحی تولید می کند تا تراکم استخوان و ماهیچه حفظ شود.

 

در حقیقت یکی از فارغ التحصیلان مهندسی زیستی در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو شلوارهای مخصوصی طی گذراندن دوره کارآموزی طراحی کرده است. او برای این طرح ۲ گرنت از ناسا دریافت کرد. او در این باره می گوید: ما یک لباس مخصوص حرکتی گرانشی به شکل شلوار طراحی کردیم. این لباس مجهز به سیستم وکیوم، کنترل فشار و گرما، ایمنی و خاموش و روشن است. فضانوردان با پوشیدن این شلوارها می توانند به راحتی حرکت کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------