فرآیند همجوشی هسته ای با دمای ۱۰۰ میلیون درجه در کره انجام شد



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,همجوشی هسته ای
محققان کره‌ای موفق به انجام فرآیند همجوشانی هسته‌ای با دمای ۱۰۰ میلیون درجه به مدت ۲۰ ثانیه شدند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محققان KSTAR توانستند یک خورشید مصنوعی طراحی کنند که می‌تواند به مدت ۲۰ ثانیه و با حرارت ۱۰۰ میلیون درجه سانتی گراد روشن بماند و به این ترتیب رکورد جدیدی در تولید خورشید‌های مصنوعی ثبت شد.

 

تحقیقات پیشرفته کره روی این موضوع منجر به ساخت دستگاه همجوشی هسته‌ای ابر رسانا شد و به این ترتیب دانشمندان کره‌ای توانستند این دستگاه را به مدت ۲۰ ثانیه و با حرارت فوق العاده بالا روشن نگه دارند. عملکرد دستگاه همجوشی هسته‌ای به این صورت است که دستگاه توانایی بخشی از فعل و انفعالات موجود در سیاره خورشید را دارد و به این ترتیب از آن می‌توان به عنوان خورشید مصنوعی یاد کرد.

 

در سال ۲۰۱۹ حداکثر زمان روشن ماندن این دستگاه به ۸ ثانیه رسیده بود و رسیدن به دمای ۱۰۰ میلیون درجه نیز برای ابتدا در سال ۲۰۱۸ اتفاق افتاد. هدف از رسیدن به این درجه حرارت غلبه بر نیرو‌های دافعه بین پروتونی است که به اتم‌ها امکان ذوب شدن را می‌دهد و از اتم‌های ذوب شده می‌توان در فرآیند همجوشانی هسته برق تولید کرد.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,همجوشی هسته ای

فواید حاصل از همجوشی هسته ای 

مدیر مرکز تحقیقات KSTAR در این راستا اعلام کرد که رسیدن به دمای ۱۰۰ میلیون درجه‌‎ای آن هم به مدت ۲۰ ثانیه به عنوان یک نقطه عطف بسیار جذابی برای این مرکز تحقیقاتی خواهد بود. گفتنی است؛ فرآیند همجوشی علاوه بر تولید برق در تولید پلاسما آن هم با عملکرد بالا در ایمن سازی فن آوری‌های هسته‌ای کاربرد خواهد داشت.

 

گفتنی است؛ آخرین پیشرفت محققان کره منجر به نگهداری پلاسما برای مدت طولانی‌تری امکان پذیر شد که به این ترتیب فرآیند‌های هسته به میزان بسیار قابل توجهی افزایش پیدا می‌کنند. با این حال باید منتظر بود و دید فرآیند همجوشی هسته‌ای در کره تا چه مدت زمانی افزایش خواهد داشت و آیا این تیم توان ثبت رکوردی جدید را دارد یا این رکورد در همین جا باقی خواهد ماند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------