چین تصاویر نمونه خاک و سنگ ماه را منتشر کرد



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, نمونه خاک و سنگ ماه
چین تصاویری از نمونه جمع آوری شده از ماه در ماموریت «چانگ۵» را منتشر کرده است. قرار است ۸۰ درصد نمونه برای انجام تحقیقات استفاده و بقیه آن به طور دائم ذخیره شود. 

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، چین تصاویری از نخستین نمونه ارسال شده از ماه به زمین پس از ۴۵ سال را منتشر کرد.

 

در ماه دسامبر ۲۰۲۰ میلادی این نمونه از رگولیت ماه همراه ۳.۸ پوند خاک و سنگ سیاره در مأموریت «چانگ ۵» جمع آوری و به زمین ارسال شد.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی, نمونه خاک و سنگ ماه

در تصاویر مذکور نمونه‌ها و همچنین ذرات گرد و غبار در کنار نمونه‌هایی داخل محفظه کریستالی دیده می‌شوند. قرار است این نمونه‌ها در موزه ملی چین به نمایش دربیایند.

 

به طور دقیق‌تر در تصویری که چین از نمونه‌ها منتشر کرده، ذراتی دانه دار و ریز همراه با تکه‌هایی از شیشه‌های بازالتی دیده می‌شود که در نتیجه فوران آتشفشان روی ماه به وجود آمده‌اند.

 

به گفته «پی ژاویو» معاون طراح ارشد فاز سوم برنامه اکتشاف ماه چین، ۸۰ درصد نمونه‌های جمع آوری شده برای تحقیقات علمی استفاده می‌شود. ۲۰ درصد آن نیز به طور دائم ذخیره خواهد شد.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی, نمونه خاک و سنگ ماه

«چانگ ۵» اولین کاوشگری بود که روی سطح ماه فرود آمده است. کاوشگر مذکور در منطقه‌ای به نام «Mons Rumker» در بخش نزدیک ماه فرود آمد و پس از جمع آوری نمونه در ۱۷ دسامبر به زمین بازگشت.

 

تحقیقات روی نمونه‌ها و تعیین سن سنگ و خاک ماه به محققان کمک می‌کند تا درباره تاریخچه ماه بین یک تا ۳ میلیارد سال قبل دانش بیشتری به دست آورند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------