بازگشت شبانه فضانوردان به خاک آمریکا پس از نیم قرن



فضانوردان ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
فضانوردان ماموریت "کرو-۱" که از ۱۶۰ روز پیش تاکنون در ایستگاه فضایی بین‌المللی اقامت داشتند، ساعتی قبل سوار بر کپسول "کرو دراگون" به زمین بازگشتند تا مهر پایانی بر اولین ماموریت تمام آمریکایی اعزام فضانورد به ایستگاه فضایی و بازگشت به خاک آمریکا در شب، پس از ۵۳ سال بزنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، اولین ماموریت عملیاتی سرنشین‌دار شرکت فضایی خصوصی "اسپیس‌ایکس"(SpaceX) به پایان رسید. بازگشت مأموریت "کرو-۱"(Crew-۱) به زمین ساعاتی قبل(ساعت ۸:۳۵ به وقت منطقه زمانی شرقی و ۰۵:۰۵ به وقت ایران) آغاز شد و این ماموریت در تلویزیون ناسا به صورت زنده پخش شد.

 

از آنجا که سفر بازگشت به زمین از ایستگاه فضایی تقریبا شش و نیم ساعت طول می‌کشد، کپسول "کرو دراگون"(Crew Dragon) در ساعت ۱۱:۲۶ به وقت ایران به سواحل فلوریدا رسید.

 

حالا چهار فضانورد به نام‌های "مایکل هاپکینز "(Michael Hopkins)، "ویکتور گلاور "(Victor Glover)، "شانون واکر "(Shannon Walker)  و "سوئیچی نوگوچی "(Soichi Noguchi)  بعد از ۱۶۰ روز اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین بازگشتند. این فضانوردان تقریباً نیمی از سال را در مدار زمین گذراندند.

 

ماموریت "کرو-۱" در ابتدا قرار بود ۳۰ آوریل به زمین بازگردد، اما به دلیل شرایط نامطلوب آب و هوا در مکان‌های بالقوه فرود با دو تاخیر روبرو شد.

 

فرود کپسول "دراگون" برای ساعت ۱۱:۲۷ دقیقه برنامه ریزی شده بود که یک دقیقه زودتر در ساعت ۱۱:۲۶ دقیقه به وقت ایران(۲:۵۶ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی) در جنوب شهر پانامای فلوریدا فرود آمد.

 

گروه‌های بازیابی هم اکنون در حال بررسی شرایط کپسول قبل از کمک به بیرون آمدن چهار فضانورد درون آن هستند.

 

حال فضانوردان "کرو-۱" پس از فرود، خوب گزارش شده است. آنها پس از پیاده شدن "دراگون" بررسی‌های کامل پزشکی را پشت سر خواهند گذاشت. 

 

فضانوردان هم اکنون یک به یک در حال خروج از "دراگون" هستند.

 

فضانوردان ,اخبار علمی ,خبرهای علمی

 

این لحظه مهمی برای "اسپیس‌ایکس" بود که ماموریت "کرو-۲" را نیز همین چند روز پیش آغاز کرد. این بازگشت از نظر نمادین برای ناسا نیز مهم بود، چرا که ناسا خاطرنشان کرد که این اولین بازگشت شبانه برای یک فضاپیمای سرنشین‌دار آمریکایی از زمان "آپولو ۸" در ۲۷ دسامبر ۱۹۶۸ تاکنون است که تقریباً به ۵۳ سال پیش بازمی‌گردد.

 

ناسا مشتاقانه به دنبال احیای پروازهای فضایی سرنشین‌دار است و مأموریت‌هایی مانند "کرو-۱" به آن کمک شایانی می‌کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------