سیاه چاله سرگردان در کهکشان راه شیری کشف شد



 سیاه چاله,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
محققان یک سیاه چاله سرگردان در کهکشان راه شیری کشف کرده اند که ۷ برابر خورشید است و با سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت در حال حرکت است. 

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، ردیابی سیاه چاله ها کار بسیار دشواری است و محققان برای رصد آنها از روش تاثیر لنزینگ استفاده می کنند. در این روش از نور ستارگانی استفاده می کنند که در نتیجه جذب شدن در یک سیاهچاله خم می شوند.

 

با توجه به مسافت زیاد ما تا سیاه چاله ها، تاثیر لنزیگ بسیار اندک است و حتی ردیابی آن با بهترین و جدیدترین تلسکوپ ها نیز کار بسیار چالش برانگیزی است. با این وجود تصاویر تلسکوپ فضایی هابل به فیزیک اخترشناسان کمک کرده تا یک سیاه چاله سرگردان رصد کنند که نوعی از ابر سیاه چاله عظیم در فضا است که در مرکز کهکشان ها پرسه می زند.

 

طبق تحقیقی که در ژورنال آستروفیزیکال منتشر شده، این نخستین اکتشاف غیر مبهم و شفاف از چنین شی در کهکشان راه شیری است.

 

محققان معتقدند رویداد میکرولنزینگ مذکور که در سال ۲۰۱۱ میلادی رصد شده، به دلیل یک سیاه چاله سرگردان به وجود آمده بود که در فضای بین ستاره ای پرسه می زند. در آن زمان ستاره شناسان متوجه ستاره ای شدند که درخشش آن بدون هیچ دلیل مشخصی بیشتر می شود. به همین دلیل آنها داده های تلسکوپ هابل را بررسی و به مدت ۶ سال تغییرات نور را رصد کردند. آنها معتقد بودند دلیل درخشش نور، رشد سیاه چاله است.

 

اما بعداً متوجه شدند نور ستاره تغییر کرده است. محققان به این نتیجه رسیدند دلیل این رویداد یک شی نامرئی است که نیرویی وارد می کند که نور در حال گذر را به خود جذب می کند. این شی نامرئی یک سیاهچاله است.

 

ستاره شناسان همچنان به مطالعه ستاره ادامه دادند و به این نتیجه رسیدند که یک سیاه چاله سرگردان روی نور ستاره تاثیر می گذارد.

 

در کل شواهد قدرتمند برای پشتیبانی از وجود یک سیاهچاله سرگردان وجود دارد. محققان حتی این شی آسمانی را اندازه گرفته اند که وزن آن معادل ۷ خورشید است. همچنین آنها متوجه شدند سیاه چاله سرگردان مذکور با سرعت ۴۵ کیلومتر برساعت در حال حرکت است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------