تصویر جدید تلسکوپ جیمز وب از یک ستاره



 تلسکوپ جیمز وب ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
فرایند تنظیم آینه های تلسکوپ جیمز وب تکمیل شده و این ابزار تصویری از یک ستاره ثبت کرده است. 

به گزارش مهر به نقل از اسپیس، مقامات ناسا دریک کنفرانس خبری اعلام کردند آینه اصلی تلسکوپ فضایی جیمز وب به طور کامل تنظیم شده و عملکرد آن بسیار بهتر از تصور است.

 

این آینه ۶.۵ متری شامل ۱۸ قطعه ۶ ضلعی است که هنگام سفر به فضا تا شده بودند. پس از پرتاب این ابزار عظیم به فضا، تنظیم این آینه های کوچک و تبدیل آن به یک سطح کامل و بزرگ منعکس کننده یکی از عملیات های مهم تیم کنترل پروژه تلسکوپ مذکور بود.

 

فرایند تنظیم آینه های کوچک ۶ ضلعی اکنون تکمیل شده است. همچنین مقامات ناسا اعلام کردند این تلسکوپ هم اکنون مشغول عکاسی از فضا است. جین ریگبی یکی از محققان پروژه های عملیاتی وب در مرکز پروازهای فضایی گدارد ناسا در این باره گفت: عملکرد تلسکوپ دقیقاً همانطوری است که می خواستیم. تصاویر مهندسی که رصد کردیم به دقت و وضوح تصاویر هابل بودند. اما عکس هایی جیمز وب در طول موج نوری ثبت شده اند که توسط هابل قابل مشاهده نیست. بنابراین می توان از جهان غیر قابل مشاهده تصاویری بسیار دقیق با فوکوس بالا گرفت.

 

یکی دیگر از مقامات ناسا در مرکز پروازهای فضایی گدارد ناسا دراین باره گفت: ما به طور کامل تلسکوپ را روی یک ستاره تنظیم و متمرکز کرده ایم. عملکرد تلسکوپ فراتر از انتظارات است.

 

تصویر جدید این تلسکوپ از ستاره ای به نام ۲MASSJ۷۵۵۴۰۴۲+۶۵۵۱۲۷۷ است. ستاره مذکور هدف تازه ای برای تلسکوپ است. در پس زمینه تصویر ستاره ها و کهکشان های دیگر نیز قابل مشاهده هستند.

 

جیمز وب قبلاً و هنگام تنظیم آینه ها روی ستاره HD ۸۴۴۰۶ تمرکز کرده بود که در فاصله ۲۴۱ سال نوری زمین قرار داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------