فکر خودکشی در سر جوانان مبتلا به میگرن!



میگرن,بیماری میگرن,خودکشی جوانان مبتلا به میگرن

فکر خودکشی در سر جوانان مبتلا به میگرن!

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد افرادی که از سردردهای میگرن رنج می‌برند دو برابر بیش از افرادی که میگرن ندارند در معرض ابتلا به افسردگی هستند و به خودکشی فکر می‌کنند.

به گزارش  ایسنا ، محققان کانادایی با بررسی افراد مبتلا به میگرن اظهار داشتند: مبتلایان به میگرن به خصوص آن‌هایی که کمتر از 30 سال سن دارند، بیشتر به خودکشی فکر می‌کنند و به همین دلیل انجام معاینات دوره‌ای برای مبتلایان به میگرن توصیه می‌شود.

«مگان اسکروم» از متخصصان دانشگاه تورنتو در این رابطه خاطر نشان ساخت: هنوز مطمئن نیستیم که چرا جوانان مبتلا به میگرن بیشتر در معرض افکار خودکشی و افسردگی هستند.

وی همچنین افزود: این امر ممکن است به این دلیل باشد که افراد جوان مبتلا به میگرن نتوانسته‌اند برای کاهش درد یا تاثیر این بیماری مزمن بر دیگر مسائل زندگی‌ خود شیوه درمانی مناسب یا مکانیزم‌های کنترل آن را پیدا کنند.

در این مطالعه 6000 داوطلب کانادایی که به بیماری میگرن مبتلا بودند با یک گروه دیگر مورد مقایسه قرار گرفتند. از میان شرکت‌کنندگان بیش از هشت درصد مردان و 12 درصد زنان مبتلا به میگرن از افسردگی نیز رنج می‌بردند در حالی که این آمار در مردان و زنانی که به میگرن مبتلا نبودند به ترتیب سه درصد و شش درصد بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث‌دی‌نیوز، محققان کانادایی بر اساس یافته‌های خود اظهار داشتند: در افراد جوان مبتلا به میگرن نسبت به بیماران مسن‌تر بیشتر علائم افسردگی مشاهده شده است. همچنین مبتلایان به میگرن در مقایسه با افراد دیگر بیشتر در معرض خطر اقدام به خودکشی هستند./ایسنا

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------