تلاش برای تولید سوخت جت از قارچ سیاه



اخبار,اخبارعلمی, تحقیقات  علمی

دانشمندان دانشگاه ایالتی واشنگتن شیوه‌ای را برای تولید سوخت جت از گونه‌ای قارچ سیاه‌رنگ موجود در برگ‌های در حال فرسایش، خاک و میوه‌های فاسد، ارائه داده‌اند.

به گزارش ایسنا، محققان امیدوارند این فرآیند ظرف پنج سال آینده به تولید به‌صرفه سوخت‌های زیستی هوانوردی بیانجامد. قارچ‌ها حدود یک دهه است که در فرآیند تولید سوخت‌های زیستی، تولیدکننده‌های کلیدی آنزیم‌های لازم برای تبدیل توده زیستی به قند بوده‌اند. تیم علمی از گونه ای قارچ به نام Aspergillus carbonarius ITEM 5010 برای تولید هیدروکربنی استفاده کرد که بخش اصلی بنزین به شمار می‌آید. تیم دانشگاه واشنگتن پیش‌تر در استفاده از قارچ‌های Aspergillus استاندارد برای تولید آنزیم‌ها و دیگر فرآورده‌های کارآمد موفق عمل کرده بود و در این تحقیق، به دنبال بررسی پتانسیل قارچ A. carbonarius ITEM 5010 برای تولید سوخت‌های زیستی بود.

استفاده از قارچ‌ها برای تولید هیدروکربن و سوخت‌های زیستی، بهتر از شیوه‌های دیگر است زیرا هنگام استفاده از قارچ‌ها، به فرآیندهای شیمیایی پیچیده موردنیاز در روش‌های دیگر تولید سوخت زیستی نیازی نیست. قارچ‌ها همچنین پتانسیل تولید سوخت با قیمت ارزان را دارند. تیم علمی نشان داد قارچ‌ها با افزایش تولید هیدروکربن به عنوان مکانیسمی دفاعی، به حملات باکتریایی واکنش نشان می‌دهند. محققان هم‌اکنون به دنبال بهینه‌کردن تولید هیدروکربن توسط قارچ‌ها و ارتقای گذرگاه‌های بیوشیمیایی از طریق مهندسی ژنتیک هستند. جزئیات این مطالعه در مجله Fungal Biology ارائه شد.


اخبارعلمی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------