راهنمای خرید گوشی موبایل



مشاوره خرید گوشی, مشاور خرید گوشی, راهنمای خرید گوشی موبایل

راهنمای خرید گوشی موبایل

 

راهنما و مشاوره خرید گوشی:

شاید ندانید که هنگام خرید گوشی باید یک سری نکات را رعایت کنید. تا بتوانید بهترین گوشی مورد علاقه ی خود را بخرید. در ادامه این مطلب بیتوته شما را با راهنمای خرید گوشی و نکته های آن آشنا می کنیم.

هنگام خرید تلفن همراه به چه نکاتی توجه کنیم ؟

بهترین راه برای شروع این است که فهرستی از چیزهای ضروری، چیزهای خوب و بودجه خود تهیه کنید. آیا به صفحه نمایش بزرگتری نیاز دارید تا خواندن یا بازی کردن آسان تر باشد؟ یا چیزی کوچک می خواهید که در جیب شلوار جین شما جا شود؟

 

بهتر است فهرست کوتاهی از ویژگی هایی که واقعاً برای شما مهم هستند، تهیه کنید. ایده خوبی است زیرا به محدود کردن جستجوی شما کمک می کند. "آیا شما یک ماجراجوی حرفه ای یا در فضای باز هستید که به یک تلفن مقاوم و ضد آب با صفحه نمایش بادوام اضافی نیاز دارید؟ یا شما فردی بسیار مراقب هستید یا فردی که فقط از تلفن خود برای مواقع اضطراری استفاده می کند؟ آیا عاشق فیلم برداری هستید و به یک دوربین درجه یک نیاز دارید؟ پاسخ دادن به سوالاتی از این دست به شما کمک می کند مدل هایی را که به بهترین شکل برای نیازهای شما ارائه می کنند، بی نظیر کنید.»

 

راهنمای خرید گوشی, نکاتی برای خرید گوشی, نکته هایی برای خرید گوشی موبایل

مشاور خرید گوشی

 

انواع گوشی های موبایل :

در مرحله بعد، باید از خود بپرسید: چه نوع سیستم عاملی را ترجیح می دهید؟ دو سیستم عامل اصلی برای انتخاب وجود دارد، و در حالی که از بسیاری جهات بسیار شبیه به هم هستند، نحوه عملکرد آنها و بسیاری از ویژگی ها می تواند کاملاً متفاوت باشد. به خاطر داشته باشید که تغییر بین این دو بسیار آسان است، بنابراین شما هرگز خودتان را قفل نمی کنید، جدای از برنامه های خریداری شده، که ممکن است جابه جا نشوند.

 

اندروید

اندروید بیشترین انتخاب گوشی و امتیاز قیمت را ارائه می دهد و سیستم بسیار بازتری است. گزینه های سفارشی سازی زیادی در سیستم عامل وجود دارد، و اگر اهل فن هستید و به کدنویسی تمایل دارید، واقعاً می توانید آن را از آن خود کنید. یا، اگر خیلی اهل فن آوری نیستید، می توانید آن را به همان شکلی که می آید حفظ کنید. کاربران اندروید به طور کلی در لبه های تکنولوژی هستند و ابتدا ویژگی های جدید را دریافت می کنند.

 

iOS

iOS سیستم عامل آیفون اپل است و محبوب ترین سیستم عامل در استرالیا است. زیبایی سیستم بسته تر بودن آن، با برنامه هایی که فقط از اپ استور رسمی در دسترس هستند، این است که پیمایش بسیار ایمن تر و آسان تر است. هنوز گزینه های سفارشی سازی زیادی وجود دارد، اما اکثر آیفون ها به طور کلی دقیقاً به همان شیوه عمل می کنند، که باعث می شود پشتیبانی و درک ویژگی های جدید آسان تر شود. آیفون ها پس از تکمیل شدن، تمام جدیدترین و بهترین ویژگی ها را دریافت می کنند، بنابراین آیفون ها همیشه «فقط کار می کنند».

 

راهنمای خرید گوشی, نکاتی برای خرید گوشی, نکته هایی برای خرید گوشی موبایل

انواع سیستم عامل تلفن همراه

 

نکات بیشتر برای انتخاب تلفن همراه :

طرح :

دوست دارید گوشی شما چه شکلی باشد؟ برای مدت طولانی، پاسخ شما به این سوال واقعاً مهم نبود، در هر صورت قرار بود یک مستطیل شیشه ای به دست آورید. اما اکنون می‌توانید مستطیل شیشه ای سنتی تلفن هوشمند خود، یک تلفن همراه با دکمه هایی مانند مدل 2003 یا تلفنی با صفحه نمایش شیشه ای تاشو داشته باشید. تلفن ها دستگاه های بسیار شخصی هستند، و شما می خواهید مطمئن شوید که یکی از آن ها مطابق با سبک شماست.

 

اندازه صفحه نمایش :

به لطف پیشرفت در فناوری صفحه نمایش لمسی، اکثر گوشی ها حاشیه بسیار کمی در اطراف صفحه نمایش دارند. اگر می خواهید از تلفن خود برای تماشای ویدیوهای زیادی استفاده کنید یا اگر خواندن متن بزرگتر برایتان آسان تر است، صفحه نمایش بزرگتر بهتر است. اما در عین حال باید با فضای جیب و/یا کیفی که دارید معاوضه کنید.

 

گوشی های کوچک تری با تمام قدرت غول های بزرگ صفحه نمایش وجود دارند، اما به شکلی که برای دست ها و جیب های کوچک تر مناسب تر است. در طرف دیگر این طیف، گوشی هایی وجود دارند که دارای صفحه نمایش بزرگ هستند که آنها را برای سرگرمی عالی می کند.

 

در همین حال، گوشی های تاشو تعادل کاملی را ایجاد می کنند که به اندازه کافی کوچک باشند تا در یک شلوار جین زنانه قرار بگیرند، اما در صورت نیاز صفحه نمایش بزرگی داشته باشند.

 

نکته هایی برای خرید گوشی, مهارت هایی برای خرید گوشی, تکنیک های خرید گوشی

هنگام خرید گوشی به اندازه ی صفحه نمایش آن توجه کنید

 

سمعی :

وقتی صحبت از صدای موبایل می شود، باید نحوه استفاده از تلفن را در نظر بگیرید. آیا بیشتر قرار است با هدفون های بلوتوث به موسیقی گوش دهید؟ آیا هنوز از هدفون های سیمی استفاده می کنید؟ یا آیا قصد دارید ویدیوهای زیادی را در خانه بدون هدفون تماشا کنید؟

اگر به بلوتوث پایبند هستید، واقعاً می توانید هر گوشی هوشمندی را که مورد علاقه تان است را تهیه کنید، زیرا همه آنها بلوتوث دارند و کیفیت تا حد زیادی توسط هدفون و منبع صوتی شما تعیین می شود.

 

اگر بخواهید جک هدفون 3.5 میلی متری داشته باشید محدودیت های بیشتری وجود دارد. تقریباً همه تلفن ها می توانند آداپتوری برای هدفون های سیمی داشته باشند، اما برخی هستند که هنوز جک هدفون سنتی دارند.

 

اگر در خانه با صدای بلند به ویدیوها گوش می دهید، تلفنی که Dolby Atmos را با استفاده از مواد روان شناختی و بلندگوهایی با طراحی خوب ترکیب می کند، دستور کار روز است. همه گوشی های پرچمدار برندهای بزرگ دارای اسپیکرهای تماشایی هستند که برای باور کردن باید با آنها گوش کنید.

 

کیفیت دوربین :

این روزها دوربین هایی در گوشی هایی وجود دارند که رقیب دوربین های DSLR فانتزی هستند. ضرب المثل همیشه این بوده است که بهترین دوربین دوربینی است که با خود دارید و می خواهید برای ثبت لحظات خاص زندگی آماده باشید. این وضعیتی است که در آن شما واقعاً آنچه را که برای آن پرداخت می کنید، دریافت می کنید. هرچه گوشی گران‌تر باشد، حسگرها و لنزهای دوربین شیک‌تر هستند و با لنزهای عریض، فوق‌واید و ماکرو به فیلم های 8K می رسید. اگر عکاسی بلد باشید، می دانید چه می خواهید.

 

اگر متخصص عکاسی نیستید، اکثر گوشی‌ها حالت‌های خودکار فوق‌العاده‌ای دارند که همه آن را برای شما مدیریت می‌کند، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که اشاره کنید و کلیک کنید.

 

اگر می خواهید از تلفن خود برای تماشای ویدیوهای زیادی استفاده کنید، یا اگر خواندن متن بزرگتر برایتان آسان تر است، یک صفحه نمایش بزرگتر بهتر است. اما در عین حال باید با مقدار فضای جیب و یا کیف خود دقت کنید.

 

نکته هایی هنگام خرید گوشی, خرید گوشی موبایل قدیمی, اصولی برای خرید گوشی موبایل

کیفیت دوربین آن را بررسی کنید

 

پردازنده و رم گوشی موبایل :

اساسی ترین فاکتورها برای سنجش قدرت پردازش گوشی، میزان رم، تعداد هسته ها و توان پردازشی هر کدام از هسته ها می باشد. پردازنده گوشی ها عموما دو هسته ای، چهار هسته ای یا هشت هسته ای می باشند. البته با عرضه چیپست‌های 64 بیتی، پردازنده های 6 و 10 هسته ای نیز وارد بازار شده اند. پردازنده قوی با میزان رم بالا تقریبا پاسخ هر گونه پردازشی را می دهد.

 

رم دو گیگابایتی و در برخی مدل های قدرتمند 3 گیگ، قدرت پردازش بالایی به گوشی می دهد. اگر می خواهید با گوشی خود بازی های سنگین اجرا کنید، حداقل پردازشگر چهار هسته ای و رم دو گیگ برای بازی های دیتادار لازم است یا اگر قصد اجرای برنامه های کاربردی متعدد برای مثال برنامه های ارتباطی و اجتماعی مختلف مانند وایبر، لاین، تلگرام و غیره را دارید، حداقل رم مورد نیاز شما یک گیگ است.

 

میزان رم و قدرت پردازشی، نقشی اساسی در پردازش دارد. به عنوان مثال گوشی فعلی شما زیاد هنگ می کند، یعنی میزان رم یا پردازشگر آن به نسبت میزان استقاده شما پایین است و باید گوشی موبایل قویتری بخرید. البته این نکته نیز قابل توجه است که پردازشگر قوی مصرف باتری بالایی را می طلبد و عموما باید با باتری گوشی همخوانی داشته باشد. ظرفیت باتری پایین در کنار پردازشگر قوی، باعث می شود هنگام استفاده سنگین شارژ گوشی به سرعت خالی شود.

 

عمر باتری :

این ویژگی کلیدی است، اما معاوضه هایی نیز وجود دارد. اگر عمر باتری فوق العاده طولانی و صفحه نمایش روشنی می خواهید که همه زنگ ها و سوت ها را نمایش دهد، به تلفنی نزدیک تر به بالاترین محدوده نیاز دارید. اگر با حمل یک بسته باتری کوچک مشکلی ندارید، یا روشنایی را کم می کنید، می توانید بیشتر از باتری استفاده کنید.

 

دوام باتری مهم است، چه فردی باشید که از گوشی خود زیاد استفاده می کنید و شارژ آن را زود تمام می کنید و چه فردی باشید کع چند روز یکبار گوشی خود را شارژ می کنید. عوامل زیادی در طول عمر باتری وجود دارد، بنابراین در حالی که نگاه کردن به میزان ظرفیت باتری (تعداد میلی آمپر ساعت) محل خوبی برای شروع است، مهم است که به آزمایش ها و بررسی ها نگاهی بیندازید یا از شخصی در فروشگاه بپرسید.

 

اما، اگر گوشی مورد علاقه تان را پیدا کنید، حتی اگر عمر باتری کامل نباشد، همیشه قاب های باتری و بسته های باتری زیادی در آنجا وجود دارد که می توانند شما را تا یک هفته نگه دارند.

 

تکنیک های خرید گوشی, نکته هایی هنگام خرید گوشی, خرید گوشی موبایل قدیمی

دقت کردن به عمر باتری از نکاتی است که هنگام خرید گوشی باید به آن توجه کنید

 

انواع پورت ها در گوشی های موبایل :

پورت های روی موبایل در حالت کلی به نام micro-USB شناخته می شوند که به سه دسته ی Type-A، Type-B و Type-C تقسیم بندی شده اند و هرکدام نسل پیشرفته تری از نمونه ی قبلی خود هستن. در حالت کلی این کابل دیجیتالی برای افزایش سرعت انتقال داده میان دو گجت طراحی شد و همچنین برای شارژ دوباره دستگاه های موبایل مورد استفاده قرار گرفت.

 

اکنون اکثریت غریب به اتفاق گوشی های هوشمند دارای micro-USB از نوع Type-C هستن که قابلیت های زیادی رو برای شما فراهم می کند، از جمله: پشتیبانی از ورژن های مختلف USB 2.0، USB 3.0 و USB 3.1 و یا منبع تغذیه، درگاه DisplayPort و در بعضی موارد امکان تاندربولت، که طبق رعایت یک استاندارد خاص از شرکت USB-IF مجوز دریافت می کنند و قابلیت هایشان روی لیبلشان ذکر می شود.

 

حالا همین مدل به سه دسته کوچک تر تقسیم بندی می شود که می توانید با مطالعه اطلاعات روی کابل از این دسته بندی ها مطلع شوید: 

 

پورت USB که نشان از ورژن 2.0 یو اس بی می باشد و سرعت چندانی ندارد.

علامت SS نماینگر عبارت SuperSpeed است و برای ورژن های 3.0 و 3.1 کاربرد دارد.

علامت «10» به معنای سرعت نقل و انتقال داده با حجم 10 گیگابایت بر ثانیه است.

علامت باتری نیز نشان دهنده این است که این کابل برای شارژ دیوایس های مختلف کارایی دارد.

 

بنابراین وقتی می خواهید گوشی جدیدی را خریداری کنید می توانید روی کابل نیز تمرکز ویژه ای داشته باشید و با توجه به نیازتان کابل مناسب را به صورت جداگانه خریداری کنید.

 

گوشی های آیفون همیشه پورت های اختصاصی خودشان را داشتند، از پورت 30-Pin روی آیفون های قدیمی تا امروز که پورت دیجیتال لایتنینگ جای آن ها را گرفته است. پورت لایتنینگ با این منظور روی آیفون طراحی شد که جک 3.5 میلیمتری حذف شود و دیگر فضایی را اشغال نکند، در نتیجه آیفون های جدید اندکی کاهش قطر داشتند و طبق ادعای اپل، به دستگاهی کاملا دیجیتال تبدیل شده اند. 

 

ماندگاری :

تلفن ها دستگاه های الکتریکی هستند که با شیشه پوشانده شده اند، بنابراین با وجود پیشرفت های زیادی در دوام، باید سعی کنید به آنها ضربه نزنید و در محیطی خشک نگه دارید.

 

اگر احتمال دارد گوشی خود را به ساحل ببرید یا آن را خیس کنید، به دنبال رتبه بندی IP باشید. عددی مانند IP68 درجه ضد گرد و غبار (6) و ضد آب (8) را نشان می دهد و اعداد بالاتر بهتر هستند. اما به خاطر داشته باشید که رتبه بندی آب فقط برای آب شیرین است، نه آب های کلر دار یا آب شور.

 

اگر اهل حرفه ای یا کوهنوردی هستید، بهتر است محافظ ترین محافظ صفحه و قاب موجود برای گوشی مدل خود را تهیه کنید. تا از ضربه زدن به آن جلوگیری کنید.

 

پذیرش و پوشش :

هنگامی که تلفن کامل را در اختیار دارید، به برنامه مناسب نیز نیاز خواهید داشت. شما می توانید این برنامه ها را از بازار یا گوگل پلی دانلود کنید. گوشی شما باید 4G را پشتیبانی کند. 5G سرعت اینترنت بیشتری دارند.

 

تجهیزات جانبی :

لوازم جانبی زیادی برای هر سبک زندگی وجود دارد. قاب و محافظ صفحه نمایش لوازم جانبی مناسبی برای خرید در زمان خرید هستند، زیرا از گوشی شما در برابر ضربه و افتادن محافظت می کنند و به شما امکان می دهند گوشی را با سبک شخصی خود هماهنگ کنید.

 

مشاور خرید گوشی, راهنمای خرید گوشی موبایل, راهنمای خرید گوشی

از قاب و محافظ مناسب گوشی خود استفاده کنید

 

همچنین ممکن است بخواهید یک ساعت هوشمند تهیه کنید. هر دو اپل و سامسونگ ساعت های هوشمند خود را دارند که کاملاً مکمل تلفن هایشان است، اما ده ها ابزار پوشیدنی هوشمند دیگر نیز وجود دارد که باید آن ها را بررسی کنید تا ببینید چه چیزی برای شما مناسب است.

 

حدود قیمت :

واقعاً یک تلفن وجود دارد که متناسب با هر بودجه ای باشد، از 99 دلار تا 1999 دلار. این فقط به ویژگی هایی که نیاز دارید و آنچه می خواهید بپردازید برمی گردد.

 

بیشترین بهره را از موبایل خود ببرید

لوازم جانبی موبایل :

بچه های خوب می دانند که تلفن ها چقدر در برقراری ارتباط ما مهم هستند. از پرداخت صورت حساب گرفته تا ذخیره عکس های خانوادگی، تلفن های ما، ما را در برنامه نگه می دارند و ابزار مفیدی برای بهره وری هستند.

 

با امکانات جانبی موبایل، دوستی برای تلفن همراه خود خواهید داشت که مملو از ویژگی هایی است که تلفن شما را محافظت، کارکرد و بهینه نگه می دارد.

 

راهنمای خرید گوشی موبایل, راهنمای خرید گوشی, نکاتی برای خرید گوشی

نکاتی هنگام خرید گوشی موبایل

 

بررسی خدمات پس فروش :

خدمات پس از فروش و ضمانت گوشی خود را هنگام خرید بررسی کنید.

 

پشتیبانی فنی :

برای راه اندازی تلفن جدید، عیب یابی مشکلات رایج و موارد دیگر راهنمایی دریافت کنید.

 

آنتی ویروس و 256 گیگابایت قابلیت ذخیره سازی :

از عکس ها، ویدیوها و سایر محتوای خود به طور ایمن نسخه پشتیبان تهیه کنید.

 

هر زمان که بخواهید گوشی خود را ارتقا دهید :

می توانید تلفن خود را در هر زمانی که می خواهید معامله کنید و گوشی جدید بخرید.

 

نکته هایی دیگر برای خرید گوشی موبایل :

• به دنبال برندهای مورد علاقه ی خود نباشید. باید کارایی و کاربردها و امکانات گوشی را بررسی کنید.

• تنها به حرف فروشنده اعتماد نکنید به صحبت های آن ها گوش بدهید اما در پایان خودتان تصمیم بگیرید که چه گوشی مناسب شما است.

• به دنبال تبلیغات نباشید.

• به هیچ عنوان برای خریدن یک گوشی بیشتر از توان مالی خود خرید نکنید.

• از اولین فروشگاهی که می روید، خرید نکنید.

 

گردآوری: بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های کامپیوتر و اینترنت(گرافیک، موبایل و کامپیوتر جیبی، اختراعات جدید، ترفندها و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------