مقایسه درب اتوماتیک ایرانی و خارجی



درب ها از دیرباز به  منظور حفاظت و امنیت محل زندگی و یا محل کار مورد استفاده قرار میگرفتند ولی شکل و شمایل آنها متفاوت بود به این صورت که درب های اولیه چوبی بودند که برای دربهای خارجی و داخلی استفاده می شد با گذر زمان درب های آهنی، کرکره ای پلیتی ، شبکه ای و آکاردئونی که دارای ضریب امنیت بالاتری نسبت به درب های چوبی برای خارج از  ساختمان بودند، در بین مردم رواج پیدا کرد.

 

ولی مشکلی که این نوع درب ها داشتند وزن سنگین آنها بود که در باز و بسته کردن درب کاربر را به زحمت می انداخت و افرادی که از لحاظ جسمی ضعیف بودند یا مشکل خاصی داشتند این عمل را بایستی با کمک شخص دومی انجام میدادند.

 

مقایسه درب اتوماتیک ایرانی و خارجی,مقایسه درب اتوماتیک,درب های اتوماتیک

مقایسه درب اتوماتیک ایرانی و خارجی

 

معرفی

با پیشرفت علم و بررسی های تخصصی در این زمینه پس از چند سال، دربهایی با نام درب اتوماتیک برقی به بازار ایران معرفی شدند که تحول عظیمی در این صنعت ایجاد نمود و به لطف آن، سختی نصب برای نصابان کمتر گردید و از طرف دیگر کاربران توسط یک ریموت کنترل باز و بسته نمودن درب ها را  انجام  میدادند.

 

دسته بندی درب های اتوماتیک

دربهای اتوماتیک علاوه بر منازل و ساختمان های مسکونی ،برای  مکان هایی همچون هتل ها،مراکز خرید،مراکز نظامی و مجموعه های تفریحی و... مورد استفاده قرار میگیرند ولی هر کدام نسبت به نوع کاربری گزینش می شوند که انواع درب اتوماتیک عبارتند از:

 

دسته بندی درب های اتوماتیک,انواع درب اتوماتیک,درب های برقی خارجی

انواع درب های اتوماتیک ایرانی و خارجی

 

 درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک سکشنال

 درب اتوماتیک کرکره ای

درب اتوماتیک بازویی

درب اتوماتیک ریلی

 

هر کدام از درب های معرفی شده دارای زیر مجموعه هایی می باشند که امکان انتخاب گسترده ای را به مشتریان می دهد.گستردگی تعداد برندهای موجود(ایرانی و خارجی) این امکان را در اختیارتان می‌گذارد که بتوانید درب وروی دلخواهتان را، در هر منطقه جغرافیایی با توجه به کاربری مورد نظردر اختیار داشته باشید.

 

نظر کارشناسان در مشخص نمودن اینکه کدام دسته از برندها با چه پارامترهای کمی و کیفی مطابق مکان مورد نظر با توجه به بودجه مشتری حائز اهمیت می باشد. عدم محدودیت در بودجه مورد نیاز یعنی آن که صاحب هر کسب و کاری که باشید، می‌توانید درب هوشمند به مراتب با کیفیت تری  را در ورودی مکان دلخواه خود به راحتی تجربه کنید.

 

درب های اتوماتیک به صورت متنوعی در ایران وجود دارند که متناسب با نوع  کاربری ساختمان، مقدارهزینه و توقعات مشتری، سفارش و اجرا میشود. درب برقی در کشور ما به  سه مدل وجود دارد که عبارتند از:

 

– درب برقی خارجی

– درب برقی ایرانی

– درب های اتوماتیک ترکیبی

 

درب های برقی خارجی

چنانچه مکان مورد نظر، دارای تردد بالا و یا وزن بالایی داشته باشد موتور درب برقی خارجی گزینه مناسبی است.

 

درب های اتوماتیک خارجی خود به انواع  جک بازویی، موتور ریلی، موتور زیرسقفی تقسیم بندی می شوند و همانطور که از نامشان پیداست، وارداتی میباشند. برای مثال در درب های بازویی، چنانچه یک پکیج بازویی از نمونه های ایتالیایی،آلمانی،چینی و یا ... در نظر بگیریم و روی درب مورد نظر نصب نماییم، یک درب اتوماتیک بازویی خارجی به ما نتیجه می دهد.

 

در درب های ریلی پارکینگی نیز، با نصب پکیج موتور ریلی یا موتور زیرسقفی با توجه به نظر کارشناس بر روی درب مورد نظر،همین اتفاق رخ می دهد.

 

درب های برقی ایرانی

از لحاظ عملکردی، درب اتوماتیک ایرانی مشابه نمونه خارجی می باشد ولی با توجه به مکانیزم ساخت و متریال استفاده شده در این نوع موتور ها قیمت مقرون به صرفه ای برای مشتریان دارد. و این نیز به کاربری و میزان تردد بستگی دارد.

 

برای ساختمان های تا4 واحد که تردد نسبتا کمی دارند و مکان هایی از این نظیر موتور درب برقی ایرانی مناسب میباشد.

 

درب های اتوماتیک خارجی,مقایسه درب های برقی خارجی و ایرانی,درب های ریلی پارکینگی

درب های برقی

 

درب های اتوماتیک ترکیبی

منظور از درب اتوماتیک ترکیبی، درب هایی هستند که یک قسمتی از آن در ایران تولید و ساخته می شوند و قسمتی دیگر به به صورت واردات مورد استفاده قرار می گیرد.به یک نمونه رایج از این نوع درب ها می پردازیم:

 

درب اتوماتیک کرکره ای حدود 70 درصد از درب های اتوماتیک را در ایران تشکیل می دهد. و مورداستفاده برای  درب پارکینگ، درب حیاط، درب مغازه و فروشگاه ها می باشد.

 

اجزایی که در درب کرکره برقی استفاده می شود شامل: تیغه آلومینیومی،موتورساید یا موتور توبلار(بسته به ابعاد درب و نوع کاربری) و پروفیل و درام میباشد.

 

از اجزای نامبرده فقط موتور که وظیفه ی بالا و پایین آوردن درب را دارد خارجی می باشد و در کشور ما تولید نمی شود. دیگر اجزا نظیر تیغه کرکره در ابعاد، اوزان مختلف طبق نظر کارشناس و رنگ های مختلف با توجه به سلیقه مشتری تولید و آماده اجرا می شود.

 

 

انواع درب اتوماتیک برقی

درب‌های اتوماتیک برقی به شیوه‌ها و نوع عملکرد آن‌ها تقسیم‌بندی می‌شوند. در زیر، به برخی از انواع معمول درب‌های اتوماتیک برقی اشاره خواهم کرد:

 

۱. درب‌های پارکینگ اتوماتیک: این نوع درب‌ها در اکثریت پارکینگ‌ها استفاده می‌شوند و به صورت عمودی یا افقی باز و بسته می‌شوند. آن‌ها می‌توانند با استفاده از ریموت کنترل، کارت، تلفن همراه یا سیستم‌های تشخیصی دیگر کنترل شوند.

 

۲. درب‌های تاشو: این نوع درب‌ها به صورت تاشو (بازشو) عمل می‌کنند و معمولاً درب‌های گاراژ یا درب‌های بزرگ استفاده می‌شوند. آن‌ها می‌توانند به صورت افقی یا عمودی تاشو شوند.

 

۳. درب‌های پرده‌ای: این نوع درب‌ها شامل برجسته، افقی، یا عمودی بودند می‌شوند و می‌توانند به صورت شفاف یا غیر شفاف باشند. درب‌های پرده‌ای عموماً در تجارت و صنعت استفاده می‌شوند.

 

۴. درب‌های برقی گردشی: درب‌های گردشی یا همان ترنستایل به صورت یک قطعه یا چند قطعه دیگر به صورت افقی یا عمودی در محلی متحرک می‌شوند. آن‌ها معمولاً در محل‌های عمومی مانند ورودی‌ها، خروجی‌ها، بانک‌ها و مراکز خرید استفاده می‌شوند.

 

۵. درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک: این نوع درب‌ها از جنس شیشه ساخته شده‌اند و معمولاً در ورودی‌های ساختمان ها استفاده میشوند

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024