عجیب‌ترین مسروقه‌های جهان/ تصاویر



اخبار,اخبار گوناگون

هیچ کسی دوست ندارد مورد سرقت واقع شود و احساس همه ما در مواجهه با سارقین مشترک است. دزدها همه چیز می دزدند اما شاید بتوان عجیب ترین چیزهایی که به سرقت برده باشند را در فهرست زیر پیدا کرد. 

 

سقف کلیساها

بسیاری از مردم به سقف خانه ها توجهی نمی کنند، مگر وقتی که آب باران از سقف نشت کند و پس از آن سقف خانه را ترمیم می کنند. اما در صورتی که سقف خانه به سرقت برود آنگاه چه خواهید کرد؟! آیا می دانستید یکی از عجیب ترین چیزهایی که به سرقت رفته سقف ساختمان ها به خصوص کلیساهاست؟! بسیاری از کلیساها سقف هایی ساخته شده از مقادیر زیادی سُرب دارند، همه ما می دانیم وقتی سرب به عنوان ضایعات فروخته شود ارزش بالایی پیدا می کند و شاید به همین دلیل است که بخشی و یا همه ی سقف های سربی کلیسا دزدیده می شوند. سقف سربی یک کلیسا در (بدفوردشایر) انگلستان توسط دزدها به سرقت رفت. حجم سرب این ساختمان ۲۰ تُن بود و اگر پرسیده شود که چگونه ممکن است یک نفر هزاران کیلوگرم سرب را از کلیسایی متعلق به قرن چهاردهم بدزدد بدون این که پلیس ردی از سارقان پیدا کند، پاسخی برای آن وجود ندارد. مثل همین اتفاق برای کلیسای قرن شانزدهمی در (سوفولک) شرق انگلستان رخ داد که ضرر دو برابر بود. زیرا با دزدیده شدن سقف کلیسا، باران دو میلیون دلار به فضای داخلی کلیسا خسارت وارد کرد. البته سرب تنها چیزی نیست که طمع دزدها را برمی انگیزد؛ چندی پیش هم بیش از ۱۵۰ متر مربع از سقف مسی کلیسایی در لیورپول هم به سرقت رفت. چهار کلیسا در لیسترشیر نیز در طول مدت چندماه مورد سرقت قرار گرفتند.

اخبار,اخبار گوناگون

 

سرقت کل ساختمان و خانه ها

شاید جالب باشد که بدانید در روسیه یک کلیسا به طور یکجا به سرقت رفت. البته سرقت ساختمان از بیخ و بن بیش از یکبار اتفاق افتاده است. برای مثال چند دزد انگلیسی با لباس مبدّل کارگری در روز روشن خانه ای را آجر به آجر به سرقت می بردند. آنها هر جزئی از خانه را به تفکیک و جداگانه مورد سرقت قرار می دادند. انگار کارگرانی مشغول به کار بودند. حتی ساعتی هم استراحت کردند و غذا خوردند. همسایه هایِ از همه جا بی خبر هم آنها را برای جمع کردن سنگ ها و کاشی های گم شده سقف کمک کردند. هیچ کدام از همسایه ها از کمک به مردانی که لباس کارگری پوشیده بودند دریغ نمی کرد تا این که صاحبخانه واقعی در طول فعالیت کارگران قلابی از راه سر می رسد و به پلیس خبر می دهد. به همین ترتیب در ایالت (اورگان) یک خانه کامل محو شد. صاحبخانه به تعطیلات رفته بود و وقتی برگشت هر چه نگاه کرد خانه اش را ندید. یک خانه سوله ای هم در تگزاس چنین سرنوشتی داشت و دزدیده شد.

اخبار,اخبار گوناگون

 

زنبور عسل

ممکن است در زندگیتان از زنبورها متنفر بوده و یا احساسی نسبت به آنها نداشته باشید، تا وقتی که بدانید زنبورها در حال انقراضند. بعد با خود فکر می کنید: خُب حالا که زنبورها دارند منقرض می شوند، من آنها را دوست دارم، مراقب زنبورها باشید! اما وقتی بدانید که زنبورهای عسل مثل خیلی موجودات و اشیای دیگر قابل سرقت هستند دلتان به حال آنها خواهد سوخت. در کالیفرنیا درختان بادام زیادی وجود دارد. این درختان برای گرده افشانی به زنبورها احتیاج دارند. به همین خاطر کشاورزها هر سال از سراسر این کشور تعداد زیادی زنبور وارد می کنند. در واقع ۲.۵ میلیون کلونی زنبورها هر سال به کالیفرنیا می آیند تا چند هفته گرده افشانی شکوفه های بادام را انجام دهند. در ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی، ۴۸۸ جعبه کندوی عسل در صبح یکی از روزها غیبش زد. این یعنی ۵۰ میلیون زنبور در یک چشم بر هم زدنی گم شدند. بی شک دزدها با تجهیزات کامل از جمله کامیون تک محور و لیفتراک عملیات سرقت را پیش برده بودند. دزدها عملیات مشابهی با سرقت ۷۰۰ جعبه با قیمتی معادل دو میلیون دلار را هم انجام داده بودند. پلیس پس از چندماه مردی به نام (پاول تورتینو) را دستگیر کرد که انبار قدیمی او پر از جعبه های زنبور عسل بود. او قصد داشت با زدن علامت تجاری خاص خود جعبه ها را صادر کند. تقسیم کندوها و تفکیک آنها با اهمال انجام شده بود با این حال خیلی از کندوها هنوز سر جایشان بودند.

اخبار,اخبار گوناگون

 

سرقت مزرعه انگور

سرقت یک تاکستان به طور کامل شاید بعید و دور از ذهن به نظر رسد. سارقان در آلمان ۱۵۰۰ کیلوگرم انگور را به سرقت بردند. آن ها با ابزارهای حرفه ای چیدن، این حجم از انگور را دزدیدند. این باغ انگور در کنار یک پارکینگ بود اما چون دزدها با تجهیزات کامل بودند کسی به آنها شک نکرد. در فرانسه دزدها ۳۰ تن انگور را در یک شب و ۷ تن را در شبی دیگر به سرقت بردند. در ایالت ویرجینیا ۲.۵ تن انگور به سرقت برده شد. صاحب مزرعه می گفت ۶ تا ۸ تن حدود ۶ ساعت باید کار کنند تا بتوانند یک دور محصول را بچینند. شش محصول در یک شب از او به سرقت رفته بود، یعنی اینکه عملیات دزدی خیلی جدّی بوده است.

اخبار,اخبار گوناگون

 

سرقت جاده

دزدهای انگلیسی پنج هزار سنگ را از جاده ای سنگ فرش شده به طول ۱۸ متر به سرقت بردند. بنا به گزارش رادیو انگلیس ارزش هر سنگ ۱۰ پوند بوده است؛ بنابراین جاده به سرقت رفته ۶۵۰۰۰ دلار برای دزدها ارزش داشته است. در یکی از شهرهای چین ۸۰۰ متر جاده بتونی در یک شب به سرقت رفت. سارق با همکاری یک گروه توانسته بود آن را حفر کرده و به راحتی با خود ببرد. یک جاده روسی در فرآیند سرقتی از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ به سرقت رفت و بدین ترتیب ۶۰ کیلومتر از یک جاده بتونی محو شد. دزدها بتون ها را می شکستند و به قطعات کوچکی تبدیل کرده و با خود می بردند و تنها چیزی که پشت سرشان به جای گذاشتند یک جاده خاکی بود.

اخبار,اخبار گوناگون

 

تابناک باتو

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------