کشف جسد «بغچه‌پیچ» ۵۰۰ ساله در کشور پرو



کشف جسد بغچه‌پیچ،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
در جریان حفاری‌ها برای نصب لوله‌های گاز در نزدیکی پایتخت پرو، یک گور ۵۰۰ساله کشف شد که جسد درون آن به شکلی «هندسی» با پارچه و طناب پوشانده شده بود.

به گزارش فرادید، به تازگی مقبره‌ای ۵۰۰ساله متعلق به فردی از فرهنگ «ایچما» در منطقۀ آنکون در نزدیکی لیما پایتخت کشور پرو کشف شده است. این کشف در جریان حفاری‌های مربوط به شبکۀ توزیع گاز اتفاق افتاد.

 

فرهنگ ایچما در حدود ۱۱۰۰ میلادی در درۀ رودخانۀ لورین شکل گرفت و تا ۴۰۰ سال بعد که در فرهنگ اینکا جذب شد، تداوم داشت. مقبره‌ای که به تازگی کشف شده به دورۀ متاخر این فرهنگ یعنی قرن پازدهم میلادی مربوط است.

 

کشف جسد بغچه‌پیچ،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

نکتۀ جالب توجه در این مقبره این است که جسد فرد ابتدا در یک پوشش پارچه‌ای پیچیده شده و سپس طناب‌پیچ شده و در گودال گور قرار داده شده است. شکل طناب‌پیچ کردن این کیسه نیز از الگوهایی هندسی پیروی می‌کند. هدف این شیوۀ تدفین حفاظت بهتر از جسد بوده است.

 

در کنار بغچۀ حاوی جسد، تعدادی پیشکش‌های تدفینی از جمله ظروف سفالی و برگ‌های خشک گیاه یِربا نیز یافت شده است. این گیاه در بسیاری از فرهنگ‌های آمریکایی برای ساخت نوشیدنی‌های سرشار از کافئین به کار می‌رفت.

 

این اکتشاف توسط باستان‌شناسان شرکت گاز کالیدا انجام شده است. این شرکت در جریان حفاری‌های خود برای نصب لوله‌های گاز تا کنون حدود ۱۷۰۰ اثر باستانی مختلف را کشف کرده که این جسد بغچه‌پیچ تازه‌ترین آن‌ها است.

 

کشف جسد بغچه‌پیچ،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
کشف جسد بغچه‌پیچ،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------