کشف یک خانۀ سه هزار ساله در جنوب آتن



خانۀ سه هزار ساله در جنوب آتن،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
باستان‌شناسان بقایای قدیمی‌ترین خانه کشف شده از عصر آهن در یونان را در آتیکا واقع در ۶۴ کیلومتری جنوب آتن کشف کردند.

به گزارش فرادید، باستان‌شناسان بقایای قدیمی‌ترین خانه عصر آهن را در آتیکا واقع در سایت باستانی Thorikos در ۶۴ کیلومتری جنوب آتن کشف کردند. این سازه نخستین بار در حفاری‌های سال ۲۰۱۹ ظاهر شد که حاصل آن کشف گوشه یک دیوار بود.

 

باستان‌شناسان ابتدا تصور می‌کردند این گوشه، گوشه‌ی یک مقبره است، اما در حفاری بعدی، هیچ تدفینی یافت نشد جز ساختمانی که احتمالاً خانه‌ای متعلق به قرن دهم یا نهم قبل از میلاد است. 

 

در طول یک سال گذشته، دانشمندان به تحقیق درباره‌ی وسعت این ساختمان ادامه دادند و پنج تا شش اتاق را شناسایی کردند. در بزرگترین اتاق هنوز سنگریزه‌های متعددی وجود داشت که نشان‌دهنده‌ی وجود یک حیاط سنگفرش شده بود. تجزیه و تحلیل ویژگی‌های معدنی و آلی این سنگریزه‌ها قدمت استفاده آن‌ها از ۸۲۵ تا ۹۵۰ قبل از میلاد را تأیید کرد. 

 

دکتر یوهانس برگمان، مدیر موسسه باستان‌شناسی دانشگاه گوتینگن می‌گوید: «سنگ‌های آسیاب موجود برای غلات نشانگر عملکردشان به عنوان یک ساختمان مسکونی هستند. ساختار متمایز این ساختمان مسکونی بیانگر یک جامعه پیچیده یا یک سلسله مراتب اجتماعیِ از پیش توسعه‌یافته است. تحلیل‌های علمی ثابت خواهد کرد که آیا در این مکان پرورش حیوانات وجود داشته یا نه و اینکه  آیا سنگ نقره معمولی این منطقه در همین زمان استخراج می‌شده یا در زمانی دیگر». 

 

توریکوس که از هزاره چهارم قبل از میلاد دارای سکنه بوده است، مرکز اولیه معدن‌کاری است که از دوران نوسنگی آغاز به کار کرده است. مقبره‌های کندویی زیرزمینی میسنی‌های آن دوران در این مکان پیدا شده‌اند و شواهد مادی عملیات معدن‌کاری میسینایی‌ها در Thorikos از قرن ۱۲ قبل از میلاد وجود دارد. 

 

Thorikos حدود ۹۰۰ ق. م. به همراه باقی آتیکا بخشی از شهر آتن شد، بنابراین ساختار جدید کشف‌شده به سال‌های اولیه شکل‌گیری دولت‌شهر آتن بازمیگردد؛ یعنی فرآیند ترکیب بسیاری از سیاست‌های کوچک در یک دولت‌شهر قدرتمند! 

 

تیم دانشگاه گوتینگن با همکاری دانشگاه گنت با تأمین بودجه از بنیاد گردا هنکل، می‌تواند حفاری را تا دو سال آینده تکمیل کند و وسعت کامل ساختمان را کشف کند. سپس این اکتشافات مورد مطالعه و تجزیه و تحلیل قرار خواهند گرفت.

 

خانۀ سه هزار ساله در جنوب آتن،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------