کشف جانور شش‌چشم نارنجی در جزیره‌ی دورافتاده‌ای در ژاپن



جانور شش‌چشم نارنجی،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
دانشمندان حین کاوش در جزیره‌ای دورافتاده در ژاپن، یک موجود نارنجی کوچک را میان شاخ و برگ‌های افتاده روی کف جنگل شناسایی کردند و دریافتند گونه‌ی جدیدی از عنکبوت گابلین است.

به گزارش فرادید، بر اساس مطالعه‌ای که در ۱ آگوست در Zootaxa منتشر شد، عنکبوت‌های گوبلین، عنکبوت‌های کوچک شش‌چشمی هستند که به ویژه در مناطق گرمسیری یافت می‌شوند.

 

این گونه‌ی جدید عنکبوت که تار نمی‌سازد، در جزیره‌ی ایریوموت که جزیره‌ای دورافتاده در جنوب غربی ژاپن است، یافت شد.

 

به گفته دانشمندان، گونه‌ی جدید Ischnothyreus ogatai (نام رایج ژاپنی Ogata-Yoroi-Danigumo) بسیار کوچک است. اندازه‌ی نمونه‌های ماده حدود ۰.۶ اینچ و اندازۀ نرها حدود ۰.۵ اینچ است.

 

محققان می‌گویند پوسته‌ی بیرونی یا پشت‌لاک و شکم این عنکبوت‌ها به رنگ نارنجی مایل به قرمز است، در حالی که پاها و جناغ سینه‌ی آن‌ها قهوه‌ای مایل به زرد است. 

 

به گفته دانشمندان، جنس Ischnothyreus با عنکبوت‌های گابلین دیگر تفاوت دارد چون صفحه‌ای به اندازه‌ی کوچک یا متوسط روی شکم خود دارد. عنکبوت‌های اوگاتا-یوروی-دانیگومو دارای این صفحه یا فلس سخت هستند که بخشی از شکم آن‌ها را می‌پوشاند.

 

دانشمندان بر این باورند که گونه جدید بومی ژاپن است، اما می‌تواند در مناطق همسایه مانند تایوان هم وجود داشته باشد. 

 

نام گونه‌ی جدید برگرفته از نام کیوتو اوگاتا است، عکاس و عنکبوت‌شناس آماتور مشتاقی که نمونه‌های این گونه را جمع‌آوری کرد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------