بندبازی روی برج های هلالی شکل قطر



بندبازی در قطر،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
جان روز (Jaan Roose) علاقه ‌مند به راه رفتن روی طناب، اخیراً روی یک طناب باریک که بین دو شاخ انتهایی برج های هلالی شکل شگفت‌ انگیز قطر بسته شده بود، پیاده ‌روی کرد.

به گزارش سیناپرس، این ماجراجوی استونیایی این شاهکار را در ارتفاع ۱۸۵ متری بالای خیابان های دوحه پایتخت قطر انجام داد.

 

راه رفتن روی طناب به عنوان یک ورزش و از زیرشاخه های رشته کوهنوردی در دهه ۱۹۸۰ متولد شد که کمی شبیه به بندبازی بوده و شخص ورزشکار باید تعادل خود را روی یک نوار صاف معلق بین دو نقطه حفظ کند. گفتنی است که جان روز سه بار قهرمان مسابقات جهانی اسلک لاین شده است.

 

این عملیات که رکورد جدیدی را برای طولانی ترین فاصله راه رفتن روی طناب در جهان بر فراز یک ساختمان به ثبت رساند، باعث شد جان روز بدون کمک و برای فاصله ۱۵۰ متر روی نواری با عرض تنها ۲٫۵ سانتی متر راهپیمایی کند. یکی از چالش‌های مهم این رکورد مقابله با گرمای بیابان و باد در طول مسیر بود.

 

روز در این باره توضیح داد: شرایط نوسان گرما و باد بیابان نیاز به تنظیمات منحصر به فردی داشت. علاوه بر این، وزن چراغ های ال ای دی دینامیک متفاوتی را بر وزن من وارد می کرد. این حس تا حدودی شبیه اسکیت کردن روی تنه درخت بود.

 

به گفته کارشناسان برج هایی که میزبان این شاهکار خارق العاده بوده اند در نوع خود قابل توجه هستند. برج‌ های هلالی ملقب به کاتارا با حداکثر ارتفاع ۲۱۱ متری توسط دارالحندساه طراحی شده‌ اند که شرکتی است که در ساخت سومین ساختمان بلند جهان و استادیوم چادری شکل جام جهانی قطر نقش داشته است.

 

از نظر ساختاری، این پروژه از دو برج بتنی قوس متقارن تشکیل شده که شکلی هلالی مانند را در افق دوحه تشکیل می ‌دهند که در واقع نمادی از شمشیر قطری نماد این کشور است. برج ها توسط یک سکو به هم متصل شده اند. گفتنی است که در داخل، هر کدام از سازه ها شامل ۳۶ طبقه است و به دو هتل مجزای فوق لوکس و همچنین آپارتمان های مسکونی، دفاتر، امکانات تفریحی و رستوران ها تقسیم می شوند.

 

بندبازی در قطر،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------