کشف مجسمه‌های ۲۸۰۰ساله



مجسمه،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
باستان‌شناسان در جریان کاوش در یکی از معبدهای یونان مجسمه‌های باستانی را پیدا کرده‌اند که احتمالا به عنوان پیشکش اهدا شده بودند.

به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، وزارت فرهنگ یونان اعلام کرد باستان‌شناسانی که در یک معبد ۲۸۰۰ساله واقع در یونان مشغول کاوش بودند، چندین اثر تاریخی از جمله مجسمه‌هایی به شکل سگ، زن و مار کشف کرده‌اند.

 

 برخی از این مجسمه‌ها احتمالا به عنوان پیشکش یا هدایایی برای «پوزئیدون»، ایزد دریای یونان باستان و سایر خدایان یونان باستان مورد استفاده قرار گرفته بودند.

 

پرستشگاهی که در این معبد برای «پوزئیدون» ساخته شده بود، در شهر باستانی «Elikis» واقع در سواحل شمالی «پلوپونز» قرار دارد. باستان‌شناسان علاوه بر بررسی آثار تاریخی،‌ رسوب‌های این محوطه را نیز مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که در  این معبد باستانی در حوالی ۲۸۰۰ سال قبل چندین‌بار سیل اتفاق افتاده است.  پس از اینکه شهر «Elikis» به دنبال یک زمین‌لرزه و سونامی در ۲۳۰۰ سال قبل نابود شد، این معبد نیز دیگر مورد استفاده قرار نگرفت.

 

مجسمه،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

از جمله اشیاء کشف‌شده در این مکان می‌توان به یک مجسمه برنز که شبیه سگ ساخته شده است و یک مجسمه سفالین تصویرگر زن اشاره کرد. کاوشگران همچنین مجسمه‌ای به شکل سر یک مار را پیدا کردند که با تراشیدن برنز ساخته شده است. بال سفالینی که ممکن است بخشی از مجسمه یک ابوالهول یا پری دریایی باشد و بخشی از یک گردنبند طلا نیز از دیگر یافته‌های باستان‌شناسان است.

 

با اینکه احتمال می‌رود این اشیاء تاریخی به عنوان پیشکشی به الهه‌های یونان باستان مورد استفاده قرار گرفته باشند، اهمیت آن‌ها در آیین و اینکه چرا برای مثال مجسمه سگ مورد توجه قرار گرفته است هنوز برای باستان‌شناسان مشخص نیست.

 

باستان‌شناسان کاوش در این معبد را از ۲۰ سال پیش آغاز کرده‌اند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------