راز طول عمر و خوشبختی پیرترین فرد جهان/ تصاویر



در ۹ مارس ۲۰۱۹، «کین تاناکا» از ژاپن رسما رکورد جهانی گینس را شکست و پیرترین فرد زنده جهان شد که ۱۱۶ سال سن دارد. کین باوجود سن بالا و مشکلات جسمی، شاد است و از همه لحظاتش لذت می‌برد. همه دنیا دوست دارند بدانند این زن چطور در این سن اینقدر فعال و شاد است. در این مطلب راز‌های شخصی طول عمر او را مشاهده می‌کند.

 

عمر بلند پیرترین فرد زنده جهان

اخبار,اخبار گوناگون

کین تاناکا در سال ۱۹۰۳ به دنیا آمد، یعنی همان سالی که برادران رایت به پرواز درآمدند. او هفتمین فرزند خانواده بود و بعد از ازدواج سنتی با هیدو تاناکا، صاحب پنج فرزند شد. هیدو کسب و کار خانوادگی داشت که تولید و فروش برنج، شیرینی‌های سنتی ژاپنی و نودل‌ بود.

 

راز طول عمر و خوشبختی پیرترین فرد جهان

هیدو در سال ۱۹۳۷ به خدمت نظامی رفت و کین وارد کسب و کار شد. علاوه بر این فرزندانش را بزرگ می‌کرد و از مادر هیدو مراقبت می‌کرد. پسر اول کین «نوبو» در سال ۱۹۴۳ به ارتش پیوست و اسیر شد و در سال ۱۹۴۷ بعد از جنگ جهانی دوم به خانه بازگشت. کین در فروشگاه خانوادگیشان کار می‌کرد تا اینکه در ۶۳ سالگی بازنشسته شد.

 

اخبار,اخبار گوناگون

اما راز زندگی طولانی و شاد کین چه بوده است؟ این نکات از مصاحبه با او برداشت شده است:

 

سحرخیز بودن: کین معمولا ساعت ۶ صبح بیدار می‌شود و آماده شروع روزش است.

 

تقویت مغز: یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه کین مطالعه و یادگیری ریاضی است.

 

فعال و اجتماعی بودن: کین استاد بازی‌های تخته‌ای است، او عاشق بازی با کارکنان آسایشگاه است.

 

خوردن شکلات و قهوه زیاد: در مراسم رکورد جهانی گینس به او یک جعبه شلات دادند که بلافاصله شروع به خوردن آن کرد. وقتی از او پرسیدند که چقدر از آن‌ها را می‌خواهد آن روز بخورد، جواب داد: «۱۰۰ تا»

اخبار,اخبار گوناگون

 

کین همچنین خانواده بزرگش را یکی از عوامل خوشبختی و طول عمرش می‌داند. اما مهمترین راز او احتمالا عزم و پشتکار و از دست ندادن امیدش است. او در تولد ۱۱۳ سالگی خود گفت حالا که تا اینجا رسیدم، انتخابی ندارم جز اینکه بیشتر تلاش کنم. باید هرکاری می‌توانم بکنم. او در سال ۲۰۱۸ گفت دوست دارد تا ۱۲۰ سالگی عمر کند.

 

الهام مظفری/ برترین ها

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------