کشف 20 تابوت چوبی باستانی در مصر



اخبار,اخبار گوناگون,تابوت چوبی باستانی در مصر
باستان شناسان موفق شدند 20 تابوت چوبی را در مصر کشف کنند. این یکی از مهمترین و بزرگ ترین کشف های سالهای اخیر در محدوده شهرباستانی تیب محسوب می شود.

به گزارش انتخاب، گنجینه کشف شده شامل مقبره هایی است که قدمت آنها به دوران میانه ، پادشاهی جدید و دوره های جدیدتر تاریخ مصر باز می گردد.

 

کارشناسان جزئیات کمی از این کشف ارائه کرده اند اما تصاویر خیره کننده ای از تابوت های را با کتیبه ها و نقاشی های مختلف به اشتراک گذاشته اند.  پیش از این، تیمی از باستان شناسان آلمانی و مصر یک تندیس عظیم 26 فوت (7.9 متر) در یک زاغه قاهره در منطقه سوق الخمیس ، در نزدیکی ویرانه های شهر باستانی هلیوپولیس مصر در 9 مارس 2017 پیدا کردند. کارشناسان معتقدند که مجسمه 3000 ساله از فرعون رامسس دوم ، یکی از معروف ترین حاکمان باستانی کشور است. این بنا به عنوان یکی از مهمترین اکتشافاتی که تاکنون توسط وزارت آثار باستانی مصر انجام شده است مورد ستایش قرار می گیرد، اما اکنون با کشف این تابوت ها شاهد یک کشف خیره کننده دیگر هستیم. 

اخبار,اخبار گوناگون,تابوت چوبی باستانی در مصر

 

کمتر از یک هفته پیش ، باستان شناسان یک تابوت متعلق به یک زن متمول را در همین منطقه کشف کردند که داخل تابوت وی پر شده بود از اشیاء گران قیمت و قدیمی ترین نسخه برای دستیابی به زندگی ابدی. جالب است که نسخه یا نقشه دفن شده در تابوت این زن شامل دو مسیر برای رسیدن به زندگی ابدی بود که یکی از مسیرها از راههایی شیطانی عبور می کرد.

اخبار,اخبار گوناگون,تابوت چوبی باستانی در مصر

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------