معنای نماد‌هایی که سرخپوست‌ها از آن استفاده می‌کنند



اگرچه مشخص نیست که چگونه یا چه زمانی، بیش از ۵۷۰ قبیله سرخپوست برای اولین بار در قاره آمریکا ساکن شدند، اما می‌دانیم که آن‌ها فرهنگ منحصربه‌فرد خودشان را هم با خود آوردند. برخی از کار‌ها و نماد‌های آن‌ها بین قبایل مختلف متفاوت بود، اما همه آن‌ها عشق و احترام عمیقی برای طبیعت قائل بودند. ما سعی کردیم نماد‌های مختلف این قبایل دوستدار طبیعت و اهمیت آن‌ها را در زندگیشان تحلیل کنیم.

 

سمور دریایی

اخبار,اخبار گوناگون,نماد‌های سرخپوست‌ها

سموردریایی به عنوان یک حیوان آبی نماد زندگی و انرژی مثبت زندگی‌بخش است. آب هم پاک و تصفیه کننده است، بنابراین عشق به سمور دریایی نماد بهبودی و التیام است. همچنین این حیوان دریایی نماد چابکی، هوش، خلاقیت، شجاعت و صداقت است.

 

کایوت

اخبار,اخبار گوناگون,نماد‌های سرخپوست‌ها

سرخپوست‌ها کایوت را حیله‌گر توصیف می‌کنند و به عنوان یک یاغی شناخته می‌شود که با استفاده از فریب و شوخی از قردادهای اجتماعی سرکشی می‌کند. اما کایوت نماد شجاعت و قدرت نظامی هم است. آن‌ها اجتماعی هستند و همیشه آماده اند همه چیز را فدای کسانی کنند که دوستشان دارند. آن‌ها قوی، اما آرام و سخاوتمند هستند.

 

عقاب

اخبار,اخبار گوناگون,نماد‌های سرخپوست‌ها

درست مثل بسیاری از فرهنگ‌های باستانی، عقاب‌ها مورد احترام سرخپوست‌ها هم بودند. آن‌ها نماد شجاعت، خرد و قدرت هستند. پر‌های آن‌ها هم اهمیت ویژه‌ای داشت، به خصوص هنگام نیایش و گردهمایی‌های خاص. داشتن پر عقاب هنگام صحبت کردن هم تضمین صداقت بود.

 

سگ آبی

اخبار,اخبار گوناگون,نماد‌های سرخپوست‌ها

سگ آبی معانی متفاوتی برای قبیله‌های مختلف سرخپوست دارد، برخی از آن‌ها سگ آبی را نماد سختکوشی و پشتکار می‌دیدند، در حالی که بقیه آن را نماد خودخواهی و لجاجت می‌دانستند. برای قبایل مناطق آلاسکایی هم نماد موفقیت در شکار بود.

 

دارکوب

اخبار,اخبار گوناگون,نماد‌های سرخپوست‌ها

دارکوب برای بسیاری از قبایل سرخپوست طلسم خوش‌شانسی است و با خوشبختی و سعادت در ارتباط است. برخی جوامع هم به دلیل خواص درمانی آن‌ها برایشان ارزش قائلند. به همین دلیل، از پر دارکوب برای تزئین اشیای، تاج و لباس رقص استفاده می‌شود.

 

گوزن

اخبار,اخبار گوناگون,نماد‌های سرخپوست‌ها

گوزن نماد رونق و فراوانی غذا است. چون سرخپوست‌ها ردپای گوزن را برای پیدا کردن غذا دنبال می‌کردند. این حیوان چابک همچنین نماد ملایمت و خلاقیت است. اگر کسی به عنوان آهو یاد شود، به این معناست که حس شوخ طبعی دارد و می‌تواند هر جمعی را شاد کند.

 

ماهی آزاد

اخبار,اخبار گوناگون,نماد‌های سرخپوست‌ها

در فرهنگ سرخپوستی، ماهی آزاد اغلب با عزم، رونق و نو شدن همراه است. چون ماهی آزاد منبع غذایی خوبی بود، قبایل سرخپوستی به آن‌ها احترام گذاشته و هیچ‌گونه توهینی به آن‌ها نمی‌کردند. همچنین مراسم خاصی در آغاز فصل صید ماهی آزاد برگزار می‌شد. اگر از کسی به عنوان ماهی آزاد یاد می‌شد، به این معنا بود که او خلاق، حسی و انگیزه‌بخش است.

 

خرس

اخبار,اخبار گوناگون,نماد‌های سرخپوست‌ها

خرس کسی است که بسیار محاسبه‌گر و عمل‌گرا است. برای آن‌ها ذهن بر قلب حاکم است. خرس همچنین نماد شجاعت و قدرت بدنی است. به همین دلیل، نماد خرس اغلب با قدرت و اعتبار همراه است.

 

کلاغ

اخبار,اخبار گوناگون,نماد‌های سرخپوست‌ها

کلاغ نماد خلاقیت، دگوگونی، دانش و اعتبار است. همچنین نشان دهنده پیچیدگی‌های طبیعت است. فرد کلاغ رمانتیک و کمالگرا همزمان است. اگر از کسی به عنوان کلاغ یاد شود، یعنی رمانتیک و ایده‌آل‌گرا است. مردم معمولا دوست دارند در اطراف آن‌ها باشند چون سرشار از انرژی و اشتیاق هستند که می‌تواند مسری باشد.

 

مار

اخبار,اخبار گوناگون,نماد‌های سرخپوست‌ها

سرخپوست‌ها به مار زنگی به عنوان پدربزرگ یا شاه مار‌ها احترام می‌گذارند. برخی فرهنگ‌ها هم مار‌ها را دروازه دو دنیا می‌دانند. همچنین مار‌ها نماد رهبر معنوی یا شفابخش هستند.  مارها جاه‌طلب هستند اما از روی انگیزه و بدون فکر عمل می‌کنند. این دوگانگی باعث می‌شود آن‌ها مرموز و دلسردکننده به نظر برسند.

 

جغد

اخبار,اخبار گوناگون,نماد‌های سرخپوست‌ها

جغد بین قبایل مختلف سرخپوستی معانی متفاوتی دارد. بیشتر قبایل آن‌ها را بدیمن و مرتبط با مرگ می‌دانند. در حالی که سایر قبایل به عنوان روح محافظ جنگجویان شجاع به جغد‌ها احترام می‌گذارند. همچنین قبایلی وجود ارد که فکر می‌کنند این پرندگان شبزی حامل دانش باستانی هستند و خرد عرفانی و عمیقی برای جهان فراهم می‌کنند.

 

غاز 

اخبار,اخبار گوناگون,نماد‌های سرخپوست‌ها

کسانی که از آن‌ها به عنوان غاز یاد می‌شود، افراد فعال و زرنگی هستند. آن‌ها بلندپرواز هستند و هیچ چیز نمی‌تواند مانع رسیدن آن‌ها به اهدافشان شود. آن‌ها قابل اعتماد هستند و همیشه به خاطر کسانی که دوستشان دارند مقاومت می‌کنند. به دلیل ماهیت رقابتی که دارند، این افراد برای ورزش‌ها و کسب و کار‌های رقابتی مناسب هستند.

 

برترین ها

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------