روش عجیب استرالیایی‌ها برای جلوگیری از آتش سوزی



اخبار,اخبار گوناگون
به گفته مقامات استرالیایی، شتر‌ها که برآورد می‌شود ده‌ها هزار نفر باشند، وحشی هستند و مقادیر زیادی آب مصرف می‌کنند و برگ درختان را در حجم زیاد می‌خورند که این امر به گرم شدن کره زمین و در نهایت آتش سوزی منجر می‌شود.

دولت استرالیا به دلیل مسائل مرتبط با گرمایش زمین که منجر به آتش سوزی‌های گسترده در روز‌های اخیر شده است، عزم خود را برای کشتن بیش از ده‌هزار شتر اعلام کرده است. روزنامه «دیلی‌میل» به نقل از وب سایت‌های استرالیایی اظهار داشت این کشتار جمعی توسط بالگرد‌های حامل تک‌تیرانداز‌ها انجام خواهد‌ شد.

 

به گفته مقامات استرالیایی، شتر‌ها که برآورد می‌شود ده‌ها هزار نفر باشند، وحشی هستند و مقادیر زیادی آب مصرف می‌کنند و برگ درختان را در حجم زیاد می‌خورند که این امر به گرم شدن کره زمین و در نهایت آتش سوزی منجر می‌شود.

 

«دیلی‌میل» گزارش داد استرالیا کشتن شتر‌ها را از چهارشنبه شروع کرده است و افزود که مردم بومی منطقه «آنانگو پیتان‌تاتارا یانکونی‌تاتارا» که شتر‌ها در آن وجود دارند نیز درخواست از بین بردن شتر‌ها را داشته اند. این روزنامه به نقل از «تیم‌مور» متخصص کشاورزی کربن Carbon Farming گفته است که شتر‌ها متان مضر منتشر می‌کنند که به گرم شدن کره زمین می‌انجامد.

اخبار,اخبار گوناگون

 

نکته قابل توجه این است که نخستین بار نیست استرالیا هزاران گله شتر را نسل کشی می‌کند و همین امر باعث شده است که پرورش دهندگان شتر در کشور‌های عربی هزاران شتر استرالیایی را به کشورهایشان وارد کنند.

 

گفتنی است آتش سوزی شدید در استرالیا باعث کشته شدن میلیون‌ها حیوان از انواع مختلف شده و گزارش‌های رسانه‌های بین المللی ادعا می‌کنند آتش سوزی استرالیا منجر به مرگ حدود نیم میلیارد حیوان شده است.

 

دانشگاه سیدنی اظهار داشت: برآورد‌ها شامل پستانداران، پرندگان و خزندگان است که جان خود را یا به دلیل شعله‌های آتش یا در اثر گرسنگی و تشنگی از دست داده اند با این احتمال که تعداد واقعی بسیار بیشتر است. استرالیا از تنوع بالایی در پستانداران برخوردار است و بیش از سیصد گونه و نژاد در جنگل‌های آن وجود دارد و ۸۱ درصد از این حیوانات فقط در استرالیا زندگی می‌کنند.

 

شتر‌ها نخستین بار در دهه ۱۸۴۰ میلادی برای کمک به اکتشاف فضای وسیع این قاره به استرالیا وارد شدند و تا شش دهه بعد از آن ۲۰ هزار شتر دیگر نیز از هند به این کشور انتقال یافت. اکنون تصور می‌شود استرالیا با بیش از یک میلیون شتری که در بیابان‌های آن زندگی می‌کنند، بیشترین جمعیت شتر وحشی را در جهان داشته باشد. گله‌های شتر‌ها اغلب برای بومیان مشکلات زیادی ایجاد کرده و به منابع آب و محصولات غذایی آسیب‌های زیادی وارد می‌کنند.

 

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات استرالیا اعلام کرده‌اند لاشه‌های ده هزار شتری که کشته می‌شوند به دور از مناطق مسکونی سوزانده خواهد شد.

اخبار,اخبار گوناگون

 

تابناک باتو

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------