چرا نباید در چشمان گربه‌ها خیره بشویم؟



اخبار,اخبار گوناگون,گربه
باستت به دنیای سفلی (عالم مردگان) تعلق داشت. به طوریکه با مردگان گفتگو و مشاوره می‌کرد و مصریان باستان بر این باور بودند که اگر به چشمان گربه خیره بشویم، شما را به عالم مردگان می‌کشانند و روحتان را می‌گیرند و شما را به مکانی نامشخص می‌برند که هرگز گریزی از آن نخواهید داشت.

به گزارش تابناک باتو، از ده هزار سال پیش تاکنون انسان و گربه‌ها در کنار یکدیگر زیسته‌اند و نتیجه این رابطه صمیمی و طولانی مدت باعث شد تا شماری از ملت‌ها و تمدن‌ها، باورهایی را پیرامون این حیوان شگفت‌انگیز شکل بدهند. از مهمترین این اعتقادات تنفر از خیره شدن به چشمان گربه‌هاست.

 

در این گزارش درباره این خرافات عجیب بیشتر خواهید خواند به ویژه اینکه بسیاری از ما شاهد هستیم که گربه‌ها زیباترین چشمان را در میان موجودات روی کره‌ی زمین دارند و چرا باید انسان‌ها از دیدن این زیبایی مسحورکننده محروم شوند و از مهمترین کسانی که به این خرافات باور داشتند، مصریان باستان بودند، از میان همه الهه‌های مورد احترام مصر باستان می‌توان به الهه باستت اشاره کرد. گربه تجسمی از الهه باستت بود. کشتن گربه در مصر باستان جرم بود. وجود گربه در هر خانه‌ای نعمت را جذب می‌کرد. گربه از دیدگاه مردم باستان الهه حامی شادی، رقص باروری و محصولات بود. در مصر باستان گربه‌ها پس از مرگ مومیایی می‌شدند و یا همراه صاحبان خود دفن می‌شدند. هر کسی به گربه آزار می‌رساند به عنوان مجازات کشته می‌شد. اگر گربه ای در مصر باستان می‌مرد، صاحب گربه ابروهای خود را به نشانه غم می‌تراشید.

اخبار,اخبار گوناگون,گربه

 

باستت به دنیای سفلی (عالم مردگان) تعلق داشت. به طوریکه با مردگان گفتگو و مشاوره می‌کرد و مصریان باستان بر این باور بودند که اگر به چشمان گربه خیره بشویم، آنها ما را به عالم مردگان می‌کشانند و روحمان را می‌گیرند و بیننده را به مکانی نامشخص می‌برند که هرگز گریزی از آن نخواهد داشت.

 

خارج از خرافات و افسانه، بیایید به این موضوع، از دیدگاه منطقی پاسخ دهیم

علم می‌گوید اگر به چشم‌ها (هر چشمی نه فقط چشم گربه‌ها) عمیق خیره شوید، این امر ممکن است باعث ایجاد اختلال روانی و حتی جنون شود، به خصوص چشمان گربه‌ها زیرا چشم آنها بزرگتر و خوشرنگ‌تر است.

 

اخبار,اخبار گوناگون,گربه

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------