میمون‌های اندونزی به سارقان حرفه‌ای تبدیل شده‌اند



اخبار,اخبار گوناگون,میمون‌های اندونزی
میمون‌های یکی از معابد اندونزی حرفه جیب‌بری از گردشگران را آموخته و اشیای به سرقت برده‌شده را در مقابل غذا به صاحبان‌شان پس می‌دهند.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه البیان امارات با انتشار گزارشی نوشت: محققان دانشگاه لتبریج کانادا دریافتند این میمون‌ها رفتارهای بی‌سابقه‌ای از خود نشان می‌دهند که قابل توجه است.

 

بررسی رفتارهای تصویربرداری‌شده از کارهای روزمره این میمون‌ها نشان می‌دهد میمون‌های مسن‌تر و دارای تجارب بیشتر دست به سرقت اشیای گران‌قیمت‌تری همچون تلفن همراه از گردشگران می‌زنند و مقدار بیشتری غذا در مقابل شیء به سرقت رفته طلب می‌کنند.

 

بر اساس نتایج این تحقیق، مشخص شده است میمون‌های این معبد هندو، ابتدا اقدام به سرقت از طعمه خود می‌کنند و سپس منتظر می‌نشینند تا فرد قربانی برای بازگرداندن شی‌ء خود به آنها غذا بدهد. میمون‌ها تا زمانی که به قدر کافی غذا دریافت نکنند شیء به سرقت رفته را به صاحبش پس نمی‌دهند؛ ظاهراً این یک مبادله عادلانه از نگاه این میمون‌هاست.

 

نکته جالب در این تحقیق که به شدت مورد توجه محققان قرار گرفته این است که میمون‌های مسن‌تر ارزش برخی از وسایل افراد را متوجه می‌شوند و آنها را به سرقت می‌برند. میمون‌ها همچنین در همان حوالی و در نزدیکی قربانی خود می‌مانند تا کار مبادله شیء با غذا راحت‌تر انجام شود.

 

علاوه بر این، میمون سارق شیء سرقت‌شده را به همان شکل، سالم نگه می‌دارد تا بتواند در مقابل آن غذا دریافت کند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------