برای خرید به کدام شهرهای ایران سفر کنیم؟



بهترین شهرهای ایران برای خرید

بهترین شهرهای ایران برای خرید

 

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر، خرید سوغاتی و کالاهای جذاب است. در واقع سفر کردن بدون خرید سوغاتی کامل نمی‌شود. اما گاهی خرید کردن فراتر از سوغاتی و یادگاری می‌رود و هدف اصلی سفر می‌شود. در اینجاست که شناخت بهترین شهرهای ایران برای خرید کردن اهمیت پیدا می‌کند. اگر شما نیز می‌خواهید کالاهای باکیفیت اما ارزان‌قیمتی را خریداری کنید یا به‌دنبال خرید سوغاتی‌های جذاب هستید، اما نمی‌دانید به کدام شهر سفر کنید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

 

کیش

یکی از جذاب‌ترین جزایر خلیج‌فارس جزیره کیش است. شهرت این جزیره به‌قدری است که نیاز به تعریف ندارد. در این جزیره بازارهای مختلفی وجود دارد که اکثر آن‌ها به فروش پوشاک مشغول هستند. در بازارهای جزیره کیش، علاوه بر پوشاک، می‌توانید اجناس دیگری را نیز پیدا کنید. ازجمله بازارهای این جزیره می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد:

مرکز خرید پردیس

مرکز خرید دامون

بازار مروارید

 

اگر دوست دارید اوقات فراغت خود را با تفریحات هیجان‌انگیز آبی و هوایی این جزیره سپری کنید و در کنار آن به بازار گردی نیز بپردازید، حتماً سری به بخش تور در وب‌سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت بزنید تا تنوعی از تورهای کیش را در یک صفحه مشاهده کنید و با مقایسه قیمت و خدمات آن‌ها مناسب‌ترین را برای خود برگزینید. علاوه بر تور مسافرتی می توانید با خرید بلیط هواپیما سریع و راحت به جزیره کیش سفر کنید.

 

بهترین مراکز خرید ایران

بهترین مراکز خرید ایران

 

 چابهار

 یکی از بهترین شهرهایی که می‌توانید برای بازار گردی و خرید به آن سفر کنید، شهر چابهار است. در این شهر زیبای ساحلی می‌توانید انواعی از کالاهای جذاب را با قیمت‌های متفاوت پیدا کنید. چه بخواهید خرید عمده داشته باشید، چه به‌دنبال سوغاتی‌های جذاب برای خودتان می‌گردید، سفر به شهر چابهار می‌تواند نیازتان را برطرف کند. از مهم‌ترین مراکز خرید شهر چابهار می‌توان به بازار سنتی فجر، مرکز خرید پردیس و مجتمع تجاری ابریشم اشاره کرد.

 

بندر گناوه

 یکی از شهرهای جذاب برای افرادی که به بازار گردی علاقه دارند، بندر گناوه در استان بوشهر است. در این شهر زیبای جنوبی یک بازار بزرگ برای علاقه‌مندان به خرید کردن وجود دارد. علاوه بر بازار اصلی این بندر مراکز خرید و بازارهای متعددی در آن وجود دارد. در ادامه نام سه ‌تا از بازارهای این شهر را مشاهده می‌کنید:

پاساژ ملت

پاساژ آزادگان

بازار بندر دیلم

 

مریوان

 اگر به‌دنبال خرید کالاهای باکیفیت خارجی هستید، باید به سراغ شهرهای مرزی ایران نظیر مریوان بروید. شهر مریوان در غرب شهرستان سنندج در مرز بین ایران و عراق واقع شده است. بازارچه‌های محلی متعددی را می‌توانید در این شهر پیدا کنید که ازجمله آن‌ها می‌توان به بازارچه باشماق اشاره کرد. در این بازارچه می‌توانید کالاهای باکیفیت را با قیمت مناسبی خریداری کنید.

 

 پلدشت

 اگر به استان آذربایجان غربی سفر کردید، حتماً به شهر مرزی پلدشت بروید. این شهر در مرز ایران و کشور آذربایجان در نزدیکی رود ارس قرار دارد. یکی از بازارچه‌های معروف این شهر صنم بلاغی نام دارد. در این بازارچه می‌توانید انواعی از کالاهای مختلف، از پوشاک گرفته تا کالاهای صنعتی را پیدا کنید.

 

 قشم

 اگر به‌دنبال جزیره‌ای می‌گردید که در آن تفریحات جذاب و مکان‌های دیدنی خیره‌کننده‌ای وجود داشته باشد، جزیره قشم مقصد مناسبی برای سفر شما است. علاوه ‌بر این بازارهای متعددی در جزیره قشم وجود دارد و باعث شده که این جزیره مقصد جذابی برای مسافران علاقه‌مند به بازار گردی شود. در بازارهای این جزیره می‌توانید محصولات مرغوب و باکیفیتی را پیدا کنید. در ادامه نامه ۴ تا از بازارهای معروف این جزیره را مشاهده می‌کنید:

مرکز خرید ستاره قشم

بازار فردوسی

بازار خلیج‌فارس

بازار قدیم قشم

 

 جلفا

 اگر دوست دارید برای خرید کالاهای باکیفیت خارجی به یکی از شهرهای مرزی ایران سفر کنید، شهر جلفا مقصد مناسبی برای شما است. این شهر در نزدیکی مرز کشورهای ارمنستان، آذربایجان و ترکیه قرار دارد. به‌همین دلیل می‌توانید در بازارچه‌های آن انواع و اقسام کالاهای خارجی را پیدا کنید. در ادامه نام دو تا از مراکز خرید جذاب این شهر را مشاهده می‌کنید:

بازار روس‌ها

مجتمع تجاری ستارخان

 در این دو بازار می‌توانید اجناس اروپایی و ترک را پیدا کنید. اجناس موجود در این بازارها شامل کالاهایی نظیر پوشاک، اسباب‌بازی و لوازم آرایشی می‌شود.

 

مهاباد

 یکی از مقاصد جذاب برای علاقه‌مندان به بازار گردی شهرستان مهاباد است. در این شهرستان بازارهای متعددی وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به بازارچه معروف نور اشاره کرد. در این بازارچه می‌توانید انواعی از لوازم آرایشی و پوشاک را خریداری کنید.

 

 ماکو

 در شهر ماکو که به‌عنوان منطقه آزاد ماکو نیز شناخته می‌شود، بازارچه‌های مرزی مختلفی وجود دارد. در بازارچه‌های این شهر می‌توانید انواعی از محصولات و کالاهای مختلف را خریداری کنید. شهر ماکو در آذربایجان غربی در مرز ترکیه قرار دارد. به‌همین دلیل در بازارچه‌های آن می‌توانید انواعی از کالاهای ترکی را نیز پیدا کنید. بعد از بازار گردی و خرید محصولات مورد نیازتان می‌توانید به جاذبه‌های گردشگری این شهر نیز سربزنید تا سفر لذت‌بخش‌تری را تجربه کنید.

 

 پیرانشهر

 یکی دیگر از شهرهای مرزی که در مرز بین ایران و عراق قرار دارد، شهر پیرانشهر است. این شهر به‌خاطر بازارهایش معروف شده است. اکثر مسافرینی که به پیرانشهر سفر می‌کنند، به دنبال خرید کالاهای ارزان‌قیمت و متنوع هستند. از جمله بازارچه‌های این شهر می‌توان به بازارچه مرزی تمرچین اشاره کرد. در این بازارچه می‌توانید کالاهای باکیفیت و ارزان‌قیمتی را پیدا کنید. اکثر محصولات موجود در این بازارچه شامل لوازم خانگی می‌شود. تا این‌جای مقاله درباره شهرهای مرزی و جزایر خلیج فارس صحبت کردیم، اما بهترین شهرهای ایران برای خرید و بازار گردی محدود به این اسامی نمی‌شود و شهرهای دیگری نیز وجود دارد که برای علاقه‌مندان به بازار گردی و خرید بسیار جذاب است. در ادامه شهرهای توریستی و بزرگ ایران را که مناسب خرید کردن است را معرفی می‌کنیم.

 

 شهر تهران

شهر تهران پایتخت کشور و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای ایران است. ازدیاد جمعیت در این شهر باعث به وجود آمدن مراکز خرید متنوعی شده است. فرقی ندارد چه مقدار پول دارید و به دنبال خرید چه نوع کالایی هستید، با سفر به شهر تهران می‌توانید بازار گردی جذاب و لذت‌بخشی را تجربه کنید. در ادامه نام چند تا از مهم‌ترین مراکز خرید شهر تهران را مشاهده می‌کنید:

مرکز خرید ارگ تجریش

بازار بزرگ تهران

مرکز خرید دنیای نور

سام سنتر

مرکز خرید کورش

مرکز خرید پالادیوم

مرکز خرید شانزلیزه

 

برای خرید به کدام شهرهای ایران سفر کنیم

برای خرید به کدام شهرهای ایران سفر کنیم

 

 شهر اصفهان

 شهر اصفهان یکی از جذاب‌ترین و تاریخی‌ترین شهرهای ایران است. اگر به‌دنبال خرید سوغاتی‌های تاریخی و صنایع دستی جذاب هستید، حتماً به شهر اصفهان سفر کنید. در ادامه با نام مهم‌ترین مراکز خرید این شهر آشنا می‌شوید:

بازار بزرگ اصفهان

بازار نقش جهان

بازار قیصریه

مرکز خرید جلفا

اصفهان سیتی سنتر

 

شهر مشهد

 یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران شهر مشهد است. مهم‌ترین دلیل جذابیت این شهر نیز حرم امام رضا است. یکی از مهم‌ترین مراکز خرید این شهر نیز در کنار حرم این امام قرار گرفته است که با نام بازار بزرگ رضا شناخته می‌شود. معمولاً زائرین این شهر در مسیر رفت‌وآمد خود به حرم امام رضا از این بازار نیز عبور می‌کنند. اگر به‌دنبال خرید سوغاتی‌های جذاب و مذهبی هستید، حتماً به این بازار سر بزنید. در شهر مشهد بازارهای مدرنی نیز وجود دارد. از جمله این بازارها می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد:

مجتمع تجاری آلتون

مجتمع تجاری آرمان

مجتمع تجاری الماس شرق

مجتمع تجاری آسمان

مجتمع تجاری پروما

بازار فردوسی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024