مجسمه جنجالی بودا در ابوظبی



اخبار,اخبار گوناگون,مجسمه جنجالی بودا در ابوظبی

این روزنامه مدّعی شد که نصب چنین مجسمه ای در بزرگراه، اقدامی از سوی موزه لوور ابوظبی در چهارچوب طرحی به نام «موزه بزرگراه» است که از هفتم آوریل اجرایی می شود. در این طرح نسخه دوم ده ها آثار هنری موجود در موزه در معرض دید عموم قرار می گیرد و مجسمه بودا در واقع نسخه بزرگ شده تمثالی چینی در موزه ابوظبی است..

 رانندگان در ابوظبی امارات، با دیدن مجسمه ی بزرگ بودا که در حاشیه بزرگراه قرار گرفته بود غافلگیر شدند و عکس های آن به سرعت در فضای مجازی منتشر شد.

 

روزنامه تایمز امارات توضیح داد که این مجسمه ۱۰ متری از روز یکشنبه در بزرگراه شیخ زائد بین دبی و ابوظبی نصب شده است.

 

این روزنامه مدّعی شد که نصب چنین مجسمه ای در بزرگراه، اقدامی از سوی موزه لوور ابوظبی در چهارچوب طرحی به نام «موزه بزرگراه» است که از هفتم آوریل اجرایی می شود. در این طرح نسخه دوم ده ها آثار هنری موجود در موزه در معرض دید عموم قرار می گیرد و مجسمه بودا در واقع نسخه بزرگ شده تمثالی چینی در موزه ابوظبی است.

 

اخبار,اخبار گوناگون,مجسمه جنجالی بودا در ابوظبی

 

عکس منتشر شده انتقادات تندی را در فضای مجازی برانگیخت و منتقدان، چنین حرکتی را بازگشت بت ها به جزیره العرب توصیف کردند و نوشتند که بودا در نزد پیروانش خداست و بوداییان خدایی غیر از الله را می پرستند، شایسته نیست که این اقدام را با عناوینی همچون «مدارا با سایر ادیان» و یا «کنار آمدن با دیگران» توجیه کنیم.

 

کاربری به استهزاء نوشت: «نگران حوادث جاده ای نباشید، شما در حمایت بودا هستید!»، دیگری نوشت: تاریخ ثبت خواهد کرد که بن زائد نخستین کسی است که بت ها را به جزیرة العرب بازگرداند.

 

در همین راستا، شاید جالب باشد اگر بدانید که در سال ۲۰۱۷ میلادی، دولت امارات با صدور تصمیمی، زمینی را برای ساخت معبد در اختیار مهاجران هندو قرار داد؛ تصمیمی که خشم بسیاری از اماراتی ها را برانگیخت و آنها چنین اقدامی را اسلام ستیزانه توصیف کردند.

 

تابناک باتو

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------